در حال نمایش 4 نتیجه

کود سه بیست

کود سه بیست و یا کود 20 20 20 یکی از پرکاربردترین کودهای کشاورزی است که حاوی مقادیر مساوی از عناصر مغذی نیتروژن، فسفر و پتاسیم می‌باشد. این کود به رشد بهتر گیاهان در خاک‎‌های فرسوده و فاقد مواد مغذی کمک می‎کند؛ زیرا دارای مقدار زیادی از هر یک از سه عنصر درشت مغذی ضروری برای رشد گیاهان و محصولات کشاورزی می‎باشد.
در این مقاله از وبلاگ سروش باران قصد داریم به بررسی کود 20 20 20، مزایای استفاده از آن، انواع کود سه بیست و… بپردازیم. شما می‎توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه مقاله همراه ما باشید.

کود سه بیست چیست؟

گیاهان برای رشد و نمو به طیف وسیعی از مواد مغذی نیاز دارند و ممکن است در بسیاری از موارد خاک غنی از مواد مغذی نباشد. کودهای NPK مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را برای رشد و نمو مناسب فراهم می‌کنند. بدون مواد مغذی کافی، گیاهان ممکن است برای رشد، تولید گل، میوه و یا حتی زنده ماندن دچار اختلال شوند.
استفاده از کود مناسب می‎تواند به جلوگیری از کمبود مواد مغذی و رشد سالم گیاه کمک کند. قابل ذکر است که کودهای کشاورزی می‎توانند به بهبود سلامت و افزایش مقاومت گیاهان و محصولات زراعی در برابر تنش‎‌ها، آفات و بیماری‎‌های گیاهی نیز کمک کنند.

کود سه بیست - سروش باران

کود سه بیست یکی از بهترین کودهای کشاورزی است که به کود متعادل نیز شناخته می‎شود. زیرا این کود تعادل مناسبی از سه ماده مغذی اولیه مورد نیاز گیاهان را فراهم می‎کند. اغلب، کودهای 20 20 20 کودی همه منظوره برای طیف گسترده‎ای از گیاهان و محصولات زراعی بشمار می‎روند.
قابل ذکر است که کود 20 20 20 یکی از انواع کود NPK می‎باشد. کود سه بیست از سه درشت مغذی مفید و ضروری نیتروژن، پتاسیم و فسفر با مقادیر مساوی تشکیل شده است. در واقع کود 20 20 20 حاوی 20 درصد نیتروژن، 20 درصد فسفر و 20 درصد پتاسیم است.
در اینجا قصد داریم به بررسی برخی از مزایای استفاده از کود 20 20 20 بپردازیم:

  • کود 20 20 20 دارای نسبت مناسبی از سه درشت مغذی ضروری و مورد نیاز گیاهان (نیتروژن، فسفر و پتاسیم) می‎باشد بنابراین می‎تواند نیاز گیاهان و محصولات کشاورزی به این عناصر را بطور کامل مرتفع کند.
  • کود 20 20 20 به رشد گیاهان شما کمک می‎کند و می‎تواند عملکرد آن‎ها را نیز بطور چشمگیری افزایش دهد.
  • کود سه بیست برای طیف وسیعی از محصولات کشاورزی، گیاهان، درخت‎ها، گیاهان گلدار و… مناسب است.
  • کود سه بیست می‎تواند به جذب بهتر و بیشتر آب و مواد مغذی در گیاهان و به طور کلی تولید محصولات کشاورزی سالم‎تر و با کیفیت‎تر کمک کند.

انواع کود 20 20 20

کود سه بیست انواع مختلفی دارد. در اینجا قصد داریم به بررسی انواع کود 20 20 20 و کاربردهای هر یک از آن‎ها بپردازیم. انواع کود 20 20 20 عبارت است از:
کود مایع
یکی از انواع پرکاربردترین و موثرترین کودهای کشاورزی کود مایع می‎باشد. استفاده از کود مایع آسان است و شما به راحتی می‎توانید در صورت نیاز از آن استفاده کنید. برخی از کودهای مایع آماده استفاده هستند و برخی دیگر غلیظ هستند و نیاز به مخلوط شدن با میزان مشخصی آب را دارند.
کود مایع در مقایسه با انواع کودهای کشاورزی گرانتر می‎باشد اما این کود می‎تواند مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را به سرعت فراهم کند. هنگام مشاهده علائم بیماری و کمبود مواد مغذی در گیاهان، استفاده از کود مایع می‎تواند راهکاری مناسب و اثربخش باشد. کود 20 20 20 مایع را می‎توان بر روی خاک و یا مستقیما بر روی برگ گیاهان استفاده کرد.

کود 20 20 20 - سروش باران

کود جامد (پودری، کریستاله و گرانوله)
این شکل از کود 20-20-20 ابتدا باید در مقادیری از حجم آب حل شده و همراه با آب آبیاری به خاک تزریق شود. در این روش، مقدار مشخص شده از کود در تانک مخصوص کود حل شده و به سیستم آبیاری تزریق می شود. همچنین کاربرد مستقیم کود در خاک نیز قابل انجام است و برای کودهای گرانوله بهتر است مصرف به شکل شیاری و چالکود انجام شود.
کود گرانول
کود 20 20 20 گرانولی یک کود جامد و پودری (به صورت دانه‎‌های کوچک) می‎باشد. روش استفاده از کود گرانولی با سایر کودها متفاوت است. ابتدا کشاورز کود گرانولی را در اطراف گیاه پخش می‎کند و سپس در زمان مناسب، گیاه آبیاری می‎شود. پس از آبیاری مواد مغذی موجود در کود آزاد شده و در دسترس گیاه قرار می‎گیرد.
برخی از گرانول‌ها محلول در آب هستند. کود گرانولی محلول در آب ابتدا باید با دوز مشخصی از آب مخلوط شده و در نهایت به صورت مایع روی گیاهان اعمال شود. بهترین روش استفاده از کود محلول در آب اعمال کود در اطراف ریشه گیاهان و محصولات کشاورزی می‎باشد.

نسبت N-P-K کود سه بیست

اگر سری به بازار خرید انواع کود کشاورزی زده باشید و یا عباراتی نظیر “خرید کود کشاورزی” را در اینترنت جست و جو کرده باشید، درمی‌یابید که تنوع کودهای کشاورزی بسیار زیاد می‎باشد. اما هدف از خرید کود چیست؟
هدف از خرید انواع کود کشاورزی را می‎توان در یک جمله خلاصه کرد: غنی‌سازی خاک و پرورش گیاهان سالم متناسب با نیاز محصولات زراعی. گیاهان و محصولات کشاورزی برای رشد به مواد مغذی مختلف و متفاوتی نیاز دارند و شما باید متناسب با محصولات خود، کود مناسب را انتخاب کنید. سه عنصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم برای رشد و پرورش تمامی گیاهان و محصولات کشاورزی ضروری می‎‌باشند.
کود سه بیست از 20 درصد نیتروژن، 20 درصد فسفر و 20 درصد پتاسیم تشکیل شده است. هر یک از این درشت مغذی‎‌ها برای رشد سلول‎های گیاهی جدید، فتوسنتز، توزیع مواد مغذی و رشد گل‌‎ها و میوه‌‎ها ضروری هستند و کمبود و یا نبود آن‎ها می‌تواند منجر به مرگ گیاهان شود.
در اینجا قصد داریم به بررسی هر یک از این درشت مغذی‎‌ها بپردازیم:
نیتروژن: نیتروژن (N) یک درشت مغذی است که گیاهان و محصولات کشاورزی برای رشد و نمو به مقادیر زیادی از آن نیاز دارند. در واقع نیتروژن با تحریک تشکیل کلروفیل، یک عامل کلیدی در رشد شاخ و برگ سالم بشمار می‎رود. پروتئین‌‎ها و آنزیم‌‎هایی که دریافت و توزیع آب و مواد مغذی را کنترل می‎کنند نیز توسط این درشت مغذی تغذیه می‎شوند. کود 20 20 20 از بیست درصد نیتروژن تشکیل شده است که می‎تواند نیاز محصولات کشاورزی به نیتروژن را تا حد زیادی برطرف کند.
فسفر: از دیگر درشت مغذی‌‎های ضروری برای رشد محصولات کشاورزی می‎‌توان به فسفر اشاره کرد. فرآیند فتوسنتز در گیاهان و محصولات کشاورزی تا حد زیادی به فسفر بستگی دارد. فسفر به جای تولید شاخ و برگ سرسبز، نقش مهم و چشمگیری در تولید گل و میوه دارد.
همچنین این عنصر به ساخت پروتئین‎‌ها و آنزیم‌‎هایی که نیتروژن برای کنترل آب و مواد مغذی استفاده می‎کند، کمک می‎کند.
پتاسیم: محصولات کشاورزی برای رشد به درشت مغذی پتاسیم متکی هستند. توانایی گیاهان برای انتقال آب، مواد مغذی و غذای تولید شده از طریق فتوسنتز به پتاسیم بستگی دارد.
علاوه بر این، پتاسیم به فعال سازی پروتئین‎‌ها و آنزیم‎‌های گیاهی نیز کمک می‎کند. قابل ذکر است که پتاسیم در حفظ رطوبت در گیاهان، افزایش تحمل آن‎ها در برابر بیماری، گرمای زیاد و خشکی نیز موثر است.

کود سه بیست - سروش باران

خرید کود 20 20 20؛ سروش باران

در این مقاله از وبلاگ سروش باران به بررسی یکی از بهترین کودهای کشاورزی یعنی کود سه بیست، انواع و مزایای استفاده از آن پرداختیم. شما می‎توانید برای خرید کود 20 20 20، استعلام قیمت و مشاوره پیش از خرید، با کارشناسان ما در سروش باران در تماس باشید. هدف ما در سروش باران ارائه بهترین و باکیفیت‌‎ترین کودهای کشاورزی با مناسب‌‎ترین قیمت‌ها و در نهایت جلب رضایت شما عزیزان می‎باشد.
سروش باران یکی از بهترین تولید کننده‎‌های ابزار و تجهیزات کشاورزی و باغبانی در ایران می‌باشد. شما می‎توانید برای خرید انواع تجهیزات مورد نیاز کشاورزی و باغبانی نظیر کودهای کشاورزی (کود ارگانیک، کود شیمیایی، کود آلی، کود 20 20 20 و…)، انواع آفت کش و سموم کشاورزی نظیر علف‎‌ کش، حشره کش، لارو کش و…، ابزار موتوری، ابزار آبیاری، ابزار باغبانی، سمپاش‌‎ها و… به سروش باران مراجعه کنید. تیم سروش باران متعهد است که با کیفیت‎‌ترین محصولات را در کوتاه‌‎ترین زمان و با پشتیبانی عالی به شما عزیزان عرضه کند.
تعهد، پاسخگویی به موقع، مسئولیت پذیری و ارائه خدمات درست و کارآمد از اهداف ما در این زمینه می‌باشد و ما همواره می‌کوشیم که بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهیم. بزرگترین هدف ما در سروش باران ارئه‌ی بستری برای کشاورزان و باغداران است تا بتوانند تمامی ابزارهای مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تهیه کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:00 و پنج شنبه از ساعت 8:30 تا 12:00 با شماره تلفن 02153857 تماس حاصل فرمایید.

«سوالات متدوال کود 20 20 20»

کود مایع - کود جامد (پودری، کریستاله و گرانوله) - کود گرانول

×