دسته‌هامقالات

کود سولفات پتاسیم

کود سولفات پتاسیم - کشاورزی ایران
برای خرید و تعمیر انواع ابزار و ادوات کشاورزی و اطلاع از قیمت‌های به روز با تماس بگیرید:
کود سولفات پتاسیم-کشاورزی ایران
کود سولفات پتاسیم چیست؟

معرفی

کود سولفات پتاسیم که با نام تجاری سولوپتاس شناخته می شود، یکی از کودهای شیمیایی بسیار پرمصرف است. این کود منبع گوگرد و پتاسیم به شمار می رود. کود سولوپتاس جذب سریعی داشته و به دو روش خشک و مایع مورد استفاده قرار می گیرد. این کود ارزش و اعتبار بسیاری داشته و برای گیاهان مورد نیاز است.

کاربرد کود سولفات پتاسیم در کشاورزی

سولفات پتاسیم عنصری است که بیشتری تاثیر را بر روی رشد گیاهان دارد. مصرف این کود در اطراف ریشه و به عنوان محلولی در سیستم آبیاری، جذب ریز مغذی ها و فسفات را افزایش داده و تاثیرات مثبتی بر روی گیاهان می گذارد. استفاده از کود سولوپتاس در گیاهان بیش از 50 آنزیم را در این گیاه فعال کرده و به ساخت پروتئین ها، تنظیم فشار اسمزی، دخالت در فتوسنتز، بزرگ شدن سلول ها، تنظیم حرکات روزنه ها، تحریک رشد و تقسیم سلولی، افزایش مقاومت گیاه در برابر شورس و سرمازدگی، خشکی و ... کمک می کند.

لوگو - کشاورزی ایران

کود سولفات پتاسیم برای پسته

وجود کود سولفات پتاسیم در پسته، مقاومت آن را تقویت کرده و کیفیت این گیاه را به صورت چشمگیری افزایش می دهد. این کود در هنگام میوه دهی به صورت کامل جذب گیاه می شود تا میوه ها کیفیت بالاتری داشته باشد. بنابراین بهتر است که هر ساله کودپاشی برای این گیاه صورت گیرد. با بهره گیری از این کود می توانید پسته هایی با مغز درشت و خندان را برداشت کنید.

کود سولفات پتاسیم-کشاورزی ایران

اثرات مصرف سولفات پتاسیم بر روی انسان

در صورتی که افراد در هنگام کوددهی سولوپتاس به صورت مستقیم با این عنصر در ارتباط باشد، ممکن است باعث ایجاد سرفه و عطسه شود. بنابراین توصیه می شود که مراقبت های لازم جهت کوددهی گیاهان صورت گیرد تا آسیبی به سلامت انسان وارد نشود.

روش تولید سولفات پتاسیم

تولید کود سولوپتاس به روش های مختلفی انجام می پذیرد. ولی به طور کلی می توان گفت که کود سولفات پتاسیم به صورت طبیعی در زمین یافت می شود و با استفاده از روش های مختلفی تبدیل به کودی بسیار مفید و باکیفیت خواهد شد.

کود سولفات پتاسیم-کشاورزی ایران
کود سولفات پتاسیم-کشاورزی ایران
کود سولفات پتاسیم-کشاورزی ایران

خاصیت کود پتاس سنگی

کود سولفات پتاسیم سنگی در رشد گیاهان و درختان نقش مهمی را ایفا می کند. این کود سرعت انتقال مواد معدنی را در ساقه و برگ های گیاهان افزایش داده و باعث بهره وری بیشتر و بهتر درختان خواهد شد. درختان میوه که با کمبود کود سولوپتاس مواجه هستند، میوه ها نارس بر زمین می افتند. بنابراین وجود این کود مقاومت گیاهان را افزایش داده و کیفیت آن ها را بالا می برد.

مدیریت استفاده از کود سولفات پتاسیم

لازم است بدانید که برای افزایش رشد و بهره وری درختان میوه نباید به میزان زیادی از این کود استفاده کرد. استفاده ناکافی از این کود باعث میوه دهی نامرغوب درختان میوه می شود. همچنین استفاده بی رویه و بیش از حد کود سولفات پتاسیم نیز می تواند باعث سوختن و آسیب رسیدن به گیاهان شود. بنابراین در هنگام مصرف کود سولوپتاس باید به طریقه مصرف درج شده بر روی بسته بندی توجه کنید. همچنین با تماس با شماره های درج شده در سایت می توانید اطلاعات کامل در مورد نحوه مصرف این محصول بدست بیاورید.

طریقه ی تولید و انواع کود سولفات پتاسیم

کود سولفات پتاسیم یکی از کودهای بسیار مفید است که انواع مختلفی دارد. از جمله انواع آن عبارت اند از:

  • پودر سولفات پتاسیم
  • سولفات پتاسیم سنگی
  • سولفات پتاسیم گرانوله

پتاسیم یکی از عناصر بسیار مهم است که در زمین استخراج می شود. بنابراین شما می توانید این مواد مغذی را در هر نقطه از جهان در دسترس داشته باشید. پتاس سولفات معمولا به صورت طبیعی در دل زمین استخراج نمی شود و برای تولید آن باید این مواد با سایر عناصر ترکیب کرد.

کود-کشاورزی ایران
خرید انواع کود-برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

قیمت کود سولفات پتاسیم

قیمت شنکش-کشاورزی ایران
شما در هنگام خرید کود سولفات پتاسیم با برندهای مختلفی مواجه می شوید که خرید را برای شما سخت می کند. بنابراین بهتر است برای خرید کود سولوپتاس به سایت ها و فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. یکی از نکات مهم هنگام خرید کود سولوپتاس، قیمت این کود می باشد. این کودها دارای مواد معدنی مختلفی هستند و استخراج آن ها با یکدیگر بسیار متفاوت است. همچنین شرکت های تولید کننده سولفات پتاسیم، پس از تولید این کود آن ها را در بسته بندی های مختلفی قرار می دهند که هر کدام از این بسته ها دارای وزن های مختلف و قیمت های متفاوتی می باشد. شما با خرید عمده کودهای سولفات پتاسیم می توانید هزینه های خرید این محصول از سایت کشاورزی ایران را کاهش دهید. جهت بهره مندی از قیمت دقیق و بروز انواع کود تنها کافیست با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید.
سوالات متداول کود سولفات پتاسیم

یکی از نکات مهم هنگام خرید کود سولوپتاس، قیمت این کود می باشد. این کودها دارای مواد معدنی مختلفی هستند و استخراج آن ها با یکدیگر بسیار متفاوت است. همچنین شرکت های تولید کننده کود سولفات پتاسیم، پس از تولید این کود آن ها را در بسته بندی های مختلفی قرار می دهند که هر کدام از این بسته ها دارای وزن های مختلف و قیمت های متفاوتی می باشد.

وجود کود سولفات پتاسیم در پسته، مقاومت آن را تقویت کرده و کیفیت این گیاه را به صورت چشمگیری افزایش می دهد. این کود در هنگام میوه دهی به صورت کامل جذب گیاه می شود تا میوه ها کیفیت بالاتری داشته باشد. بنابراین بهتر است که هر ساله کودپاشی برای این گیاه صورت گیرد. با بهره گیری از این کود می توانید پسته هایی با مغز درشت و خندان را برداشت کنید.

صنعت کشاورزی در ایران بسیار قدرتمند و باکیفیت است و استفاده از هر کودی به طریقی می تواند رشد و سرسبزی گیاهان را افزایش دهد. تاثیر کودها بر روی رشد و میوه دهی و گل دهی گیاهان بسیار بالا می باشد. به گونه ای که کمبود این عنصر در گیاهان باعث زرد شدن سریع و نهایتا از بین رفتن آن ها می شود.

وجود کود سولوپتاس در گیاهان به رشد بهتر و میوه دهی بیشتر گندم، پنبه، یونجه، بادام زمینی و ذرت کمک می کند. بنابراین اولین مرحله رشد یکی از بهترین زمان برای مصرف این کود برای گیاهان به شمار می رود. برای این که کود سولوپتاس بر روی درختان میوه اثرگذاری بیشتری داشته باشد، بهتر است این کود را بعد از گلدهی به درخت اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *