دسته‌هامقالات

کود مخصوص انگور

کود مخصوص انگور - کشاورزی ایران
برای خرید و تعمیر انواع ابزار و ادوات کشاورزی و اطلاع از قیمت‌های به روز با تماس بگیرید:

آشنایی با انواع کودهای مخصوص انگور سایت کشاورزی ایران

کود مخصوص انگور-کشاورزی ایران
کود مخصوص انگور

معرفی

بهترین کود برای انگور

انگور یکی از گیاهانی است که برای باروری بهتر و باکیفیت باید به خوبی تغذیه گردد. شاید شما هم برخی از دانه های انگور را مشاهده کنید که همانند یک الماس شفاف بوده و بسیار هوس انگیز است. دلیل خوش رنگ و لعاب شدن انگور و میوه دهی زیاد آن، استفاده از کود مخصوص انگور می باشد. پتاسیم، نیتروژن، کلسیم و … از جمله بهترین کود برای انگور به شمار می رود که در ادامه به توضیح بیشتر در خصوص این کودها خواهیم پرداخت.

بهترین کود برای افزایش باردهی انگور کدام است؟

معمولا کشاورزان تمامی تلاش خود را می کنند تا با رسیدگی بیشتر و اصولی تر باعث باروری بهتر و بیشتر انگور شوند. حال این سوال پیش می آید که آیا اطلاعات کافی در مورد کود مخصوص انگور دارید؟ انگور نیز مانند هر گیاه دیگری برای رشد بهتر و بیشتر نیاز به تغذیه دارد. برای این که بهترین کود را برای انگور استفاده کنید، باید کودی انتخاب نمایید که دارای عناصری همچون پتاسیم، نیتروژن، روی، منیزیم و آهن باشد. کودی که این عناصر را به صورت یکجا بتواند به گیاه تزریق کند، قطعا به عنوان بهترین کود برای گیاه انگور شناخته می شود. برای این که تمامی نیازهای عنوان شده در بالا را برای گیاه خود تامین کنید، می توانید از چندین کود استفاده نمایید. در نتیجه برای این که گیاه انگور شما به خوبی رشد و باردهی داشته باشد می توانید از کودهایی نظیر کود گوگرد، کود کامل NPK، کود آهن، کود پتاس و ... استفاده کنید.

لوگو - کشاورزی ایران

کود آلی برای انگور

کودهای آلی مخصوص انگور از دسته کودهای کشاورزی حیوانی، ورمی کمپوست، اسیدهای آمینه و اسیدهای هیومیک می باشد. این کودها شامل حیوانات گاو، گوسفند، مرغ، گیاهی و ... بوده و بهتر است با روش چالود مورد استفاده قرار گیرد.
کود مخصوص انگور-کشاورزی ایران

کود ورمی کمپوست برای انگور

ورمی کمپوست یکی از کودهای آلی مفید برای درخت انگور است که به وسیله کرم های خاکی به تولید رسیده است. این کود دارای انواع ویتامین ها، عناصر غذایی مفید برای گیاهان و هورمون های رشد گیاهی می باشد. کود ورمی کمپوست فاقد بو و هر گونه میکروب و مواد بیماری زا بوده و به خوبی می تواند بخشی از نیازهای گیاهان را برطرف کند. از جمله مهم ترین مزایای این کود برای انگور می توان به نگهداری رطوبت در خاک، افزایش کیفیت میوه، رنگ جذاب، طعم عالی و سرعت رشد بالا اشاره کرد.

روش های مصرف کود برای انگور

کود مخصوص انگور را به سه روش پودر پاشی، مایع و چالکود می توان به گیاه افزود که به شرح زیر می باشد:


مایع: افزودن کود به خاک به صورت مایع باعث جذب بهتر و بیشتر این کود توسط گیاهان می شود. این روش کوددهی بسیار سریع و آسان است و شما می توانید در کوتاه ترین زمان و به بهترین شکل این کود را بر روی خاک اسپری کنید. همچنین به روش راحت تر با افزودن این کود به سیستم آبیاری می توانید مراحل کوددهی را انجام دهید.


پودر پاشی: از دیگر روش هایی که برای کوددهی انگور می توان از آن استفاده کرد، روش پودر پاشی می باشد. برای اجرای این روش کشاورزی مقدار مناسبی از این کود را بر روی خاک پاشیده و با استفاده از دستگاه های مخصوص وارد خاک می نماید.
چالکود: از دیگر روش های موثر برای کوددهی انگور می توان به چالکود اشاره کرد. با توجه به این که در این روش کود به عمق خاک وارد می شود، ماندگاری بیشتری داشته و تاثیرگذاری سریع تری نیز خواهد داشت.


1.کود ان پ کا پتاس بالا
کود NPK پتاس بالا همان طور که از نامش مشخص است دارای درصد بالایی پتاسیم می باشد. پتاسیم در مرحله میوه دهی و بارور شدن تاثیر بسیاری بر روی گیاه می گذارند. کود کامل پتاس بالا یکی از کودهای پرکاربرد در پرورش پسته و زعفران به شمار می رود و می تواند رشد این گیاهان را به صورت گسترده افزایش دهد.

2.کود ان پ کا مرکبات
در هنگام کوددهی مرکبات باید به دو نکته توجه داشته باشید. یکی مواد از دست رفته مرکبات در زمان برداشت باید توسط کودها تامین شود. دیگری این که کودها می بایست مواد مورد نیاز برای گلدهی، جوانه زدن و نشان دن میوه را جبران کنند. در هنگام کوددهی این درختان دو عنصر پتاسیم و نیتروژن بیشتر از فسفر مورد نیاز است. به همین دلیل درصد فسفر این کودها پایین تر از سایر عناصر می باشد.

کود مخصوص انگور-کشاورزی ایران
کود مخصوص انگور-کشاورزی ایران
grape fertilizer-10-keshavarziiran

انواع کود انگور

کود مخصوص انگور تنوع بالایی دارد که از جمله برخی از این کودها به موارد زیر اشاره خواهیم کرد:

کشاورزی ایران کود نیتروژن را یکی از نیازهای اصلی برای رشد و باردهی بهتر و بیشتر انگور می داند. این کود باعث رشد بهتر و بیشتر انگور شده و بهترین زمان مصرف آن ماه دی و بهمن می باشد.

 

کمبود پتاسیم در انگور خود را با علائمی همچون سوختن برگ درختان، زردی و رشد شاخه این درخت خود را نشان می دهد. ابتدای بهار و اوایل تابستان مناسب ترین زمان برای افزودن این کود به گیاه محسوب می شود.

آهک یکی از بهترین گیاه برای رشد و تکثیر انگور می باشد. انگور سالی یک بار به این کود بسیار غنی نیاز دارد. در نتیجه می توان گفت که آهک یکی از نیازهای اصلی این گیاه برای باردهی بهتر و باکیفیت تر انگور است.

مزایا و معایب کود مخصوص انگور

استفاده از کود مخصوص انگور باعث رشد بهتر این گیاه شده و میوه هایی شفاف و درشت همانند الماس را به ثمر خواهد رساند. این کود به خوبی می تواند رشد انگور را افزایش داده و برگ های بسیار سرسبز و جذاب تری خواهد داشت.
کود مناسب انگور در صورت استفاده صحیح و به موقع هیچ گونه معایبی را به دنبال نخواهد داشت. با این وجود در صورتی که به درستی و در زمان مناسب به خاک اضافه نشود می تواند باعث آسیب رساندن به انگور شود.

 

کود-کشاورزی ایران
کود فرتی سول 50-0-0 (K50)-برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

کود افزایش باردهی انگور

کودهای بسیاری وجود دارد که باعث باردهی بیشتر انگور می شود. ولی چهار عنصر پتاسیم، کلسیم، نیتروژن و منیزیم از جمله اصلی ترین کود برای افزایش باردهی انگور به شمار می رود. بنابراین رسیدگی به گیاه انگور بر روی میزان باردهی آن تاثیر گذاشته و سوددهی کشاورزان را افزایش خواهد داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کود مخصوص انگور می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان کشاورزی ایران تماس گرفته تا تمامی اطلاعات لازم در خصوص انواع کودهای انگور در اختیار شما قرار داده شود.

قیمت کود مخصوص انگور

قیمت شنکش-کشاورزی ایران
با توجه به موارد عنوان شده در بالا، متوجه می شویم که کود مخصوص انگور انواع مختلفی دارد. بنابراین هر یک از این کودها قیمت متفاوتی خواهند داشت و نمی توان قیمت دقیقی را برای آن ها برآورد کرد. با این حال بهتر است که برای افزایش باردهی انگور و سوددهی بیشتر، در ابتدا کمی هزینه بالایی کرده و کود مرغوب تری را خریداری کنید. جهت خرید ارزان ترین و باکیفیت ترین کود مناسب انگور می توانید به سایت کشاورزی ایران مراجعه نمایید.
سوالات متداول کود مخصوص انگور

انگور نیز مانند هر گیاه دیگری برای رشد بهتر و بیشتر نیاز به تغذیه دارد. برای این که بهترین کود را برای انگور استفاده کنید، باید کودی انتخاب نمایید که دارای عناصری همچون پتاسیم، نیتروژن، روی، منیزیم و آهن باشد. کودی که این عناصر را به صورت یکجا بتواند به گیاه تزریق کند، قطعا به عنوان بهترین کود برای گیاه انگور شناخته می شود.

کود مخصوص انگور را به سه روش پودر پاشی، مایع و چالکود می توان به گیاه افزود که به شرح زیر می باشد:

مایع: افزودن کود به خاک به صورت مایع باعث جذب بهتر و بیشتر این کود توسط گیاهان می شود.

پودر پاشی: از دیگر روش هایی که برای کوددهی انگور می توان از آن استفاده کرد، روش پودر پاشی می باشد.

چالکود: از دیگر روش های موثر برای کوددهی انگور می توان به چالکود اشاره کرد.

چهار عنصر پتاسیم، کلسیم، نیتروژن و منیزیم از جمله اصلی ترین کود برای افزایش باردهی انگور به شمار می رود. بنابراین رسیدگی به گیاه انگور بر روی میزان باردهی آن تاثیر گذاشته و سوددهی کشاورزان را افزایش خواهد داد.

کود مخصوص انگور انواع مختلفی دارد. بنابراین هر یک از این کودها قیمت متفاوتی خواهند داشت و نمی توان قیمت دقیقی را برای آن ها برآورد کرد. با این حال بهتر است که برای افزایش باردهی انگور و سوددهی بیشتر، در ابتدا کمی هزینه بالایی کرده و کود مرغوب تری را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *