دسته‌هامقالات

کود مخصوص گندم

کود مخصوص گندم - کشاورزی ایران

تیتر هایی که در این مطلب خواهید خواند

برای خرید و تعمیر انواع ابزار و ادوات کشاورزی و اطلاع از قیمت‌های به روز با تماس بگیرید:

آشنایی با انواع کودهای مخصوص گندم سایت کشاورزی ایران

کود مخصوص گندم _ کشاورزی ایران
بهترین کود برای گندم چیست؟

معرفی




گندم یکی از محصولات بسیار پرمصرف در ایران است. این گیاه برای این که رونق بیشتری داشته باشد و دانه های پربارتر و درست تری را حاصل نماید، باید به صورت کامل و مناسب تغذیه کند. کودها منبع تغذیه بسیار ارزشمند برای گیاهان هستند و می توانند نیازهای آن ها را برطرف کنند. کود مخصوص گندم شامل مجموعه ای از پروتئین ها و مواد مورد نیاز برای این گیاه بوده و می تواند به خوبی زمینه رشد و باردهی این گیاه را تامین کند. در این مقاله در خصوص بهترین کود برای گیاهان و نحوه مصرف آن صحبت خواهیم کرد. بنابراین تا اتنهای این مقاله با ما همراه بوده تا انواع کود گندم همراه با ویژگی های آن ها را بیان کنیم.

بهترین کود برای گندم

در هنگام انتخاب کود مخصوص گندم باید به مسئله کم آبی و یا پر آبی گیاه توجه داشته باشید. کودهای مخصوص گندم متنوع هستند که از جمله مهم ترین آن ها به شرح زیر است:.

پتاسیم: پتاسیم یکی از کودهای مورد نیاز برای رشد و تعالی گندم می باشد. استفاده مناسب از این کود برای این گیاه باعث جذب بهتر و بیشتر آب، افزایش مقاومت گیاه در برابر بیماری ها و بهتر شدن فتوسنتز و در نتیجه سرسبزی بیشتر گندم خواهد شد. بنابراین مشاهده برگ های زرد و ضعیف می تواند یکی از نشانه های کمبود کود پتاسیم در گیاه باشد.

ازت: کود ازت یکی از نیازهای اساسی گندم است که نقش مهمی در حیات و سرسبزی این گیاه ایفا می کند. استفاده از این کود باعث نرم و سفید شدن دانه ها می شود. استفاده مناسب و به موقع از کود ازت باعث افزایش تعداد خوشه ها و رشد مناسب آن ها خواهد شد. در نتیجه یکی از علائم کمبود ازت در گندم پوک بودن دانه می باشد..

فسفر: کود فسفر یکی از کودهای بسیار مورد نیاز برای تمامی گیاهان خصوصا گندم محسوب می شود. فسفر رشد گیاهان را تحریک کرده و مقاومت آن ها را افزایش می دهد. این کود رشد سریع تر و بهتر دانه ها را به دنبال دارد و ارزش زیادی برای کشاورزان خواهد داشت. کمبود این کود در گندم رشد این گیاه را کاهش داده و برگ ها به رنگ سبز تیره متمایل می شوند و بر روی آن ها خطوط تیره رنگ شکل می گیرد

گوگرد: از دیگر عناصر مورد نیاز برای گندم، کود گوگرد است. وجود این کود پروتئین نهفته در داخل دانه های گندم را افزایش داده و نهایتا باعث فروش بسیار بالای این محصول خواهد شد. همچنین این کود کلروفیل گیاه را افزایش داده و باعث رشد جوانه ها و سرسبزی برگ ها می شود. کمبود کود گوگرد در گندم زردی رنگ برگ ها را به دنبال داشته و مقاومت این محصول را در برابر کم آبی کاهش می دهد.

npk202020-keshavarziiran
خرید انواع کود مخصوص گندم -برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

نحوه خرید کود مخصوص گندم

برای خرید این محصول به صورت کلی دو راه وجود دارد:

  • مراجعه حضوری به شرکت‌های ارائه کننده این محصول و بازدید و دریافت مشاوره
  • خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه راحت تر انواع محصولات و خواندن نظرت مصرف کنندگان

قیمت کود مخصوص گندم

قیمت شنکش-کشاورزی ایران

قیمت کود مخصوص گندم به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از عوامل تعیین کننده قیمت این کودها کیفیت این محصول و متریال به کار رفته در ساخت آن می باشد. برخی از کشاورزان برای کاهش هزینه های خود، از خرید کود مناسب گندم منصرف می شوند. لازم است بدانید که بودجه صرف شده جهت خرید کود گندم در هنگام برداشت چندین برابر به شما بازگردانده خواهد شد. در صورتی که قصد خرید عمده این کود را دارید می توانید با خرید از سایت کشاورزی ایران از تخفیفات این فروشگاه بهره مند شوید. جهت استعلام باکیفیت ترین و مناسب ترین کود گندم با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته تا کارشناسان ما لیست قیمت را برایتان ارسال کنند.

سوالات متداول کود مخصوص گندم

کود مخصوص گندم انواع مختلفی دارد ولی هر کدام باید به میزان مناسبی برای گیاهان مورد استفاده قرار گیرد. برای تعیین میزان دقیق کود مورد نیاز برای این گیاه باید ابتدا نوع خاک بررسی شود. همچنین کود مناسب گندم زمان مناسبی برای استفاده دارد.

مصرف کودهای مناسب گندم به دو صورت محلول پاشی و پودری مورد استفاده قرار می گیرد. محلول پاشی باعث جذب بهتر و سریع تر کود در گیاه شده و تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

کود مخصوص گندم باید بر اساس نیاز خاک و محصول شما خریداری شود. زیرا در صورت استفاده بی رویه از کود، رشد گیاه را متوقف کرده و باردهی آن را کاهش خواهد داد. در نتیجه بهتر است پیش از خرید کود نوع خاک و گیاه خود را در نظر بگیرید.

کود مخصوص گندم شامل مجموعه ای از پروتئین ها و مواد مورد نیاز برای این گیاه بوده و می تواند به خوبی زمینه رشد و باردهی این گیاه را تامین کند. در این مقاله در خصوص بهترین کود برای گیاهان و نحوه مصرف آن صحبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *