دسته‌هاتعمیرات ادوات کشاورزی

تعمیر اره موتوری

تعمیر اره موتوری - کشاورزی ایران

تعمیر اره موتوری یکی از دغدغه‎های افرادی است که بطور روزانه با این دستگاه سر و کار دارند. زیرا اگر اره موتوری دچار نقص باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد، کار با آن ممکن است برای افراد خطر آفرین باشد. اره موتوری یا همان اره برقی ابزار ارزشمندی برای افرادی است که به هرس درختان و مدیریت پوشش گیاهی می‌پردازند. اما مانند اکثر ماشین آلات سنگین، نگهداری و تعمیر اره موتوری برای اطمینان از عملکرد درست و و جلوگیری از حوادث، بسیار مهم و ضروری است. طبق برخی از آمار و ارقام ثبت شده، سالانه حدود 36000 نفر به دلیل صدمات ناشی از اره موتوری، به بیمارستان مراجعه کرده و تحت درمان قرار می‎گیرند. در این مقاله از وبلاگ کشاورزی ایران، قصد داریم به بررسی تعمیر اره موتوری و هر آنچه به آن مربوط است بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

تعمیر اره موتوری چیست؟

درختان در اواخر عمر خود به تدریج از درون پوسیده می‌شوند و به اصطلاح می‌میرند. در برخی از موارد، افتادن این درختان ممکن است خطرناک باشد و باعث مسدود شدن جاده‌ها یا راه‌آهن‌ها شود و یا منجر به خسارت‌های مالی و جانی شود. به همین دلیل قبل از بروز حادثه بهتر است این درختان شناسایی شده و قطع شوند. این کار به کمک یک اره موتوری انجام می‌شود. استفاده از اره موتوری برای مدیریت جنگل بسیار ضروری و مهم است. اره موتوری از دو قسمت اصلی تشکل شده است. یک تیغه اره که در یک زنجیر تعبیه شده است و یک موتور کوچک تک سیلندر بنزینی و گاهی یک موتور الکتریکی که توسط یک سیم برق و یا باتری کار می‎کند. همانطور که استفاده از اره موتوری مزایای بسیاری دارد، نگهداری و تعمیر اره موتوری نیز بسیار مهم و ضروری است. همچنین قبل از استفاده از اره موتوری باید جوانب احتیاط را به درستی بسنجید و با ایمنی کامل کار خود را شروع کنید. برخی از کارهایی که پیش از شروع کار با اره موتوری باید انجام دهید عبارت است از:

  • قبل از شروع به کار با اره موتوری تمام پیچ‎ها و دستگیره‎ها بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که پیچی شل نشده باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که سیستم سوخت و روغن کاری اره موتوری به درستی تنظیم و پر شده باشد.
  • بهتر است دندانه‎های اره موتوری را قبل از استفاده تیز کنید تا در حین کار دچار مشکل نشوید.
  • قبل از شروع به کار از وسایل حفاظت فردی مانند عینک ایمنی، دستکش کار، کلاه ایمنی و… استفاده کنید.
  • از اره موتوری که آسیب دیده، نیاز به تعمیر دارد و یا به درستی تنظیم نشده است، استفاده نکنید.
  • قبل از اقدام به انجام هر گونه تنظیمات، تمیز کردن، نگهداری و یا تعمیر اره موتوری، آن را خاموش کنید.

چه علائمی نشان دهنده این است که اره موتوری شما احتیاج به تعمیر دارد؟

تفاوتی ندارد که اره موتوری شما چه برندی داشته باشد و چند سال  از عمر آن می‌گذرد، بالاخره زمانی فرا می‌رسد که اره موتوری نیاز به تعمیر و سرویس پیدا می‎کند. مراقبت و نگهداری مناسب از اره موتوری می‌تواند نیاز به تعمیر را به تعویق بیاندازد اما نمی‎تواند بطور کلی مانع از آن شود. از جمله مواردی که نشان می‎دهد اره موتوری شما به تعمیر و سرویس نیاز دارد عبارت است از:

  • گاها ممکن است اره موتوری شما بطور کلی روشن نشود.
  • در مواردی اره موتوری روشن می‌شود اما پس از مدتی در حین کار خاموش می‌‎شود.
  • اره موتوری به سختی روشن می‌شود.
  • عملکرد موتور ضعیف است.
  • دنده‎های اره به درستی نمی‌چرخند.
  • گاهی ممکن است اره موتوری خاموش نشود و نتوان چرخش اره‌‎ها را متوقف کرد.
  • اره موتوری به درستی نتواند چوب‌ها را برش دهد.

زمانی که اره موتوری روشن نمی‌شود یا پس از روش شدن ناگهان متوقف می‌شود، احتمالا مشکل اصلی از قطعات اره موتوری نشات می‌گیرد. اگر با این مشکل مواجه شدید احتمالا صفحه جرقه گیر، کاربراتور، شمع موتور، سیم پیچ احتراق و فیلترهای سوخت با مشکلی جدی مواجه شده‎اند. در این صورت بهتر است که با کارشناسانی در این زمینه ارتباط بگیرید تا بتوانند به درستی دستگاه را عیب یابی کنند.

زمانی که اره موتوری به سختی روشن می‌شود احتمالا نشانه دیگری از معیوب بودن قطعات است. در این شرایط بهتر است سیستم سوخت اره موتوری، ورودی هوا یا سیستم جرقه مورد بررسی قرار گیرد و  بهتر است عیب یابی از شمع موتور شروع شود. در این زمان شما متوجه می‌شوید که زمانی که سیم را می‏کشید تا دستگاه روشن شود، جرقه قوی ایجاد می‎شود یا خیر. اگر دوشاخه سالم است، ورودی و اگزوز باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود که آیا دچار نقص یا گرفتگی شده است یا خیر. آخرین احتمال نیز بررسی مشکل تحویل سوخت است که از باک اره موتوری شروع می‎شود و به فیلتر بنزین و کاربراتور ختم می‌شود.

ممکن اسن شرایطی برای شما پیش آید که اره موتوری به راحتی روشن شود، اما عملکرد مناسبی نداشته باشد. در این شرایط ممکن است تنظیمات مربوط به موتور شما دچار آسیب شده باشد و نیاز به تنظیم مجدد و سرویس داشته باشد.

تعمیر اره موتوری - کشاورزی ایران

تعمیر و سرویس اره موتوری چه مزایی دارد؟

همانطور که گفتیم اره موتوری یکی از ابزارهای کاری مهم و ضروری و البته گران قیمت محسوب می‌شود. به همین دلیل تعمیر و سرویس اره موتوری و به طور کلی تعمیر لوازم کشاورزی از تعویض نمودن آن بصرفه‌تر و البته منطقی‌تر است. در اینجا قصد داریم به بررسی برخی از مزایای سرویس و تعمیر اره موتوری بپردازیم.

همانطور که گفتیم خرید اره موتوری نیازمند بودجه‌‎ی قابل توجه‌ای است. به همین دلیل بهتر است از اره موتوری به درستی نگه‎داری کرد تا دچار مشکلات جدی نشود.

اگر سرویس دوره‎ای به درستی انجام شود از مشکلات اساسی که ممکن است برای دستگاه پیش بیاید، جلوگیری می‌شود.

همانطور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم، سرویس و تعمیر می‎تواند امنیت را برای کاربر نیر فراهم کند و از آسیب‎های احتمالی که ممکن است به او وارد شود جلوگیری کند.

تعمیر و تعویض قطعات (در صورت نیاز) نسبت به خرید دستگاه جدید از صرفه‌ی اقتصادی بیشتری برخودار است. البته در نظر داشته باشید که شما برای تعمیر اره موتوری باید به شخصی کاربلد و حرفه‌ای مراجعه‎ کنید تا دستگاه شما دچار مشکل جدی‎تری نشود. در برخی از موارد افراد برای پرداخت هزینه‌ی کمتر به افراد غیر حرفه‌ای مراجعه می‌کنند که نه تنها مشکل اره موتوری آن‌ها رفع نمی‎شود، بلکه ممکن است منجر به خرابی‎های بیشتری شود.

سمپاشت خراب شده و دنبال راه حل براش میگردی؟ اینجا کلیک کن ⬅️ تعمیرات سمپاش

تعمیر اره موتوری در تهران؛ کشاورزی ایران

در این مقاله از وبلاگ کشاورزی ایران به بررسی تعمیرات اره موتوری، اهمیت سرویس دوره‎ای اره موتوری، هزینه تعمیرات و… پرداخیتم. شما می‌توانید برای دریافت خدمات در زمینه تعمیر اره موتوری با کارشناسان کشاورزی ایران در ارتباط باشید.  

متخصصان و کارشناسان تیم کشاورزی ایران، با سال‌ها تجربه در کنار شما هستند تا دیگر دغدغه‎ای در رابطه با تعمیر ابزار آلات کشاورزی خود نداشته باشید. وبسایت کشاورزی ایران با هدف خدمات دهی بهتر به شما عزیزان در سراسر کشور فعال شده است. در طی این سال‎ها این وبسایت توانسته دسترسی به متخصصان و تکنسین‎های مجرب را برای شما آسان کند. هدف اصلی تیم کشاورزی ایران ارائه خدماتی با بالاترین کیفیت و مناسب‎ترین قیمت‌ها می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره تعمیر ابزار آلات کشاورزی می‎توانید با شماره 09120453843 تماس حاصل نمایید و یا در واتساپ با ما در تماس باشید. متخصصین ما در ابتدا راهنمایی‎های لازم برای عیب‎یابی و برطرف کردن مشکل را بصورت رایگان در اختیار شما قرار می‎دهند و درصورتی‌که ابزار شما به تعمیر و سرویس نیاز داشته باشد، کارشناسان ما هزینه تعمیر و روش دریافت دستگاه را با شما هماهنگ می‌کنند. در نهایت متخصصین و تعمیرکاران ما مطابق زمان بندی و در سریع‎ترین زمان ممکن ابزار شما را مانند روز اول تعمیر می‎کنند و پس از تست اطمینان از سلامت ابزار، دستگاه با ضمانت یک هفته‌ای به آدرس شما ارسال می‎شود.

برای تعمیر ادوات کشاورزی خود با ما تماس بگیرید

برای ارتباط با کارشناسان سایت کشاورزی ایران جهت تعمیر انواع تجهیزات کشاورزی و مشاوره رایگان با شماره 09120453843 تماس حاصل فرمایید.

تعمیر اره موتوری - کشاورزی ایران

سوالات متداول تعمیر اره موتوری

  • گاها ممکن است اره موتوری شما بطور کلی روشن نشود.
  • در مواردی اره موتوری روشن می‌شود اما پس از مدتی در حین کار خاموش می‌‎شود.
  • اره موتوری به سختی روشن می‌شود.
  • عملکرد موتور ضعیف است.
  • دنده‎های اره به درستی نمی‌چرخند.
  • گاهی ممکن است اره موتوری خاموش نشود و نتوان چرخش اره‌‎ها را متوقف کرد.
  • اره موتوری به درستی نتواند چوب‌ها را برش دهد.

مانند هر ابزار کار دیگری، اره موتوری نیز به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارد. یکی از دغدغه‎های اصلی افراد برای تعمیر اره موتوری هزینه‎های مربوط به آن است. بطور کلی نمی‌توان هزینه‌ی ثابتی برای تعمیر اره موتوری در نظر گرفت و این هزنیه تا حد زیادی به به خدمات مورد نیاز شما بستگی دارد زیرا روش‌های سرویس و تعمیر اره موتوری می‌تواند بسیار متفاوت باشد و عوامل گوناگونی



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *