توضیحات

شیلنگ جمع کن سمپاش

شیلنگ جمع کن سمپاش یکی از دستگاه های مدرن امروزی است که کاربرد بسیاری در صنعت ساختمان سازی و کشاورزی دارد. نحوه استفاده از شلنگ جمع کن اهمیت بسیاری داشته و بر سریع تر می توانید شیلنگ را جمع روی سلامت این دستگاه تاثیر می گذارد. رها کردن شیلنگ ها در خاک یا بر روی زمین باعث چسبیدن گل و لای به شیلنگ شده و عمر آن را کوتاه می کند. هنگامی که دستگاهی برای جمع کردن شیلنگ وجود داشته باشد، شما راحت تر و کرده و مانع از آسیب دیدن آن شوید.

شیلنگ جمع کن - کشاورزی ایران

شیلنگ جمع کن سمپاش چیست؟

دستگاهی دایره ای هستند که در داخل آن یک قرقره قرار گرفته و شیلنگ حول این دایره می چرخد. این شیلنگ ها برای جمع کردن منظم شلنگ و نگهداری از آن مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در انواع مختلفی تولید شده و به صورت کلی می توان گفت مسئول نگهداری و مراقبت از شیلنگ ها در برابر آسیب می باشد.

طرز ساخت شیلنگ جمع کن

برای ساخت این دستگاه ابتدا تمامی قطعات به صورت جداگانه طراحی و تولید شده و سپس این قطعات با یکدیگر مونتاژ می شوند. با توجه به این که کیفیت ساخت شلنگ جمع کنها اهمیت بسیاری دارد، در هنگام تولید این قطعه باید از مرغوب ترین مواد اولیه استفاده کرد. این دستگاه با بهره گیری از علم و تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید شده تا بتواند به خوبی کارکرد داشته باشد.

انواع شیلنگ جمع کن

این وسیله بر اساس کارکرد به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود که عبارت است از:

شلنگ جمع کن دیواری

یکی از رایج ترین این دستگاه ها، نوع دیواری آن می باشد. این قرقره های نصب شده بر روی دیوار، معمولا نزدیک به شیر آب قرار می گیرند و نمی توان آن را جابجا کرد. این قرقره ها برای آبیاری باغ های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و در صورتی که قصد دارید برای باغ های بزرگ از این شیلنگ جمع کن سمپاش ها استفاده کنید، می توانید چند قرقره به آن اضافه کنید.

شلنگ جمع کن دستی

شلنگ جمع کن های دستی از دیگر انوع این ابزار هست که با استفاده از اهرم موجود بر روی آن و نیروی فیزیکی دست کار می کند. این دستگاه کیفیت ساخت بالایی دارد و برای باغ های کوچک استفاده می شود. هزینه خرید شلنگ جمع کن دستی نسبت به سایر دستگاه ها بسیار پایین تر است.

شلنگ جمع کن اتوماتیک

شلنگ جمع کن های اتوماتیک از دیگر دستگاه های موجود در بازار است که می تواند به صورت کاملا پیشرفته و سریع شیلنگ ها را جمع کند. این دستگاه همان طور که از نامش مشخص است، شیلنگ ها را به صورت اتوماتیک حول محور دایره ای به گردش در می آورد. این مدل برای باغات وسیع و مزارع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

شیلنگ آویز پلاستیکی مدل SH-3 - کشاورزی ایران

مزایای شلنگ جمع کن

  • از اصلی ترین مزایای آن نگهداری از شیلنگ ها در برابر گل و لای و آلودگی است.
  • این دستگاه به جمع شدن سریع و راحت شیلنگ ها کمک می کند.
  • همچنین استفاده از این دستگاه ها باعث عدم اشغال فضا می شود.
  • افزایش عمر شیلنگ ها و جلوگیری از فرسایش از دیگر مزایای آن به شمار می رود.

قطعات شیلنگ جمع کن

شلنگ جمع کن ها بر اساس نوع و مدل خود از قطعات مختلفی ساخته می شود. یکی از اصلی ترین اجزای این دستگاه ها قرقره آن می باشد. این قرقره ها با چرخش خود باعث گردش شیلنگ ها بر روی محور دایره ای طراحی شده قرار می گیرند. برخی از شیلنگ جمع کن سمپاش ها به صورت دستی و برخی دیگر به صورت اتوماتیک کار می کنند. شلنگ جمع کن های دستی دارای یک اهرم و شلنگ جمع کن های اتوماتیک دارای یک موتور هستند که فرآیند جمع شدن شیلنگ ها را انجام می دهند. شلنگ جمع کن معمولی دارای پایه هایی برای قرارگیری دستگاه بر روی زمین هستند و باید بسیار مستحکم و مقاوم طراحی و تولید شوند. شلنگ جمع کن های دیواری دارای آویزهای مخصوصی هستند تا به صورت استوار بر روی دیوار قرار گیرند.

نصب شلنگ جمع کن

شلنگ جمع کن انواع مختلفی دارد و نصب آن بسیار آسان و راحت می باشد. بنابراین دقت داشته باشید که در هنگام مونتاژ و نصب شیلنگ جمع کن سمپاشها باید تمامی قطعات به صورت صحیح در کنار یکدیگر قرار گرفته تا بتواند به خوبی کار کند. نصب شلنگ جمع کن دیواری کمی سخت تر از سایر دستگاه ها بوده و باید دقت بیشتری شود. برای این کار می بایست ابتدا محل نصب را علامت گذاری کرده و سپس سوراخ هایی را برای قرار دادن گیره ها و داکت ها ایجاد کرد. سپس این داکت ها را در دیوار قرار داده و قرقره را بر روی داکت ها گذاشته و چفت کنید.

نحوه خرید شیلنگ جمع کن

برای خرید انواع ادوات کشاورزی به صورت کلی دو راه وجود دارد:
مراجعه حضوری به شرکت‌ کشاورزی ایران ارائه کننده این محصول و بازدید و دریافت مشاوره
خرید از فروشگاهه اینترنتی کشاورزی ایران و مقایسه راحت تر انواع محصولات و خواندن نظرت مصرف کنندگان
شرکت های تولید کننده برای خرید شیلنگ جمع کن، این دستگاه را در طرح ها و مدل های مختلفی طراحی و تولید می کنند. ابعاد این شلنگ جمع کن ها با یکدیگر متفاوت بوده و هر کدام برای موارد خاصی کاربرد دارند. شیلنگ جمع کن سمپاش ها باید کیفیت ساخت بالایی داشته و از بهترین و مقاوم ترین متریال ساخته شده باشد تا بتواند به خوبی بتواند وزن شیلنگ را تحمل کند. برای خرید شلنگ جمع کن اصل و باکیفیت تنها کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نموده و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

قیمت شیلنگ جمع کن

یکی از ملاک های اصلی خرید شیلنگ جمع کن سمپاش، قیمت این دستگاه می باشد. شلنگ جمع کن در ابعاد و ویژگی های مختلفی طراحی و تولید می شود که هر کدام برای مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت شیلنگ جمع کن سمپاش ثابت نبوده و هر کدام با توجه به عوامل متعددی دارای قیمت های مختلفی است. از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت شیلنگ جمع کن سمپاش می توان به کیفیت ساخت این قطعه، نوع آن، قدرت جمع کنندگی شیلنگ، جنس بدنه، ابعاد و … اشاره کرد. جهت استعلام قیمت روز انواع شلنگ جمع کن با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند یا به صورت اینترنتی خرید خود را ثبت نمایید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “شیلنگ جمع کن سمپاش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *