دسته‌هامقالات

نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی

نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی کشاورزی ایران

نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی چگونه است؟

نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی و یا راه اندازی و روشن کردن آن، از موضوعات مهم و قابل توجهی است که مشتری پیش از استفاده از این دستگاه، باید با آن آشنا شود. یادگیری این موارد به شما کمک می کند تا آسیبی به دستگاه خود وارد نکنید و نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی را کاملاً یاد گرفته و به بهترین شکل ممکن از دستگاه خود استفاده کنید.
سمپاش فرغونی را می ‌توان یک پکیج کامل و همه کاره برای امور کشاورزی در نظر گرفت؛ که همه چیز در آن قرار گرفته و متمرکز بوده و دیگر نیازی به هیچگونه تجهیزات اضافی خارج از دستگاه نمی باشد. مخزن این دستگاه، روی شاسی آن و در کنار پمپ و موتور قرار گرفته و نیازی به مخازن جداگانه نمی باشد. همینطور جا به‌ جایی این سمپاش به دلیل دارا بودن دو عدد چرخ در زیر آن، بسیار آسان بوده و برخلاف سمپاش زنبه ‌ای که حمل ‌و نقل آن بسیار مشکل است؛ یک کاربر به ‌تنهایی قادر است که سمپاش فرغونی را در مکان ها و نقاط مختلف باغ یا زمین کشاورزی خود به حرکت درآورد.
باید این نکته را اضافه کنیم که به دلیل آن که سمپاش فرغونی و زنبه ای از موتور و پمپ یکسانی برخوردار هستند؛ نحوه سمپاشی با آن ها، تفاوتی ندارد؛ و شما می توانید نکات مهم در رابطه با استفاه از سمپاش فرغونی را برای سمپاش زنبه ای نیز به کار ببرید. با این ‌حال ما در این مقاله از کشاورزی ایران قصد داریم نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی، اصول نگهداری و نکات مرتبط با آن را را به ‌صورت گام‌ به ‌گام برای شما شرح دهیم.

تعیین جای مناسب سمپاش فرغونی (مرحله اول نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی)

برای این که عملیات سمپاشی را شروع کنید، بهتر است دستگاه را در نقطه ‌ای از باغ و یا زمین قرار دهید که نیازی به جا به ‌جایی دوباره آن نداشته باشید. از آن جایی ‌که این سمپاش مجهز به شیلنگ پنجاه متری می باشد؛ پس بنابراین تنها به ‌وسیله همین شیلنگ می ‌توان محدوده و مساحت زیادی را تحت پوشش قرار داد؛ حتی شما می ‌توانید شیلنگ ‌های بلندتری را تهیه و از آن ها استفاده کنید. هر چند جا به‌ جایی سمپاش فرغونی به دلیل دارا بودن چرخ‌ های لاستیک دار، کار آنچنان مشکلی نمی باشد؛ اما با این ‌حال بهتر است نقطه ‌ای از زمین و یا باغ کشاورزی خود را در نظر گرفته و دستگاه سمپاش را در آن نقطه قرار دهید، به‌ طوری که دسترسی شما به نقاط گوناگون باغ میسر باشد.

نصب شلنگ ‌های ورودی و خروجی سمپاش فرغونی (مرحله دوم نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی)

روی پمپ سمپاش فرغونی، یک ورودی و یک خروجی سم وجود دارد؛ که دو عدد شیلنگ باید به هر دوی آن ‌ها وصل شود و دو سر دیگر شیلنگ ‌ها، در داخل مخزن قرار می ‌گیرد. توسط شیلنگ و حفره خروجی، سم از داخل مخزن به بیرون حرکت کرده و زمانی ‌که دستگاه روشن است؛ اما با آن کار نمی کنیم، سم از طریق حفره ورودی و شیلنگ، دوباره به مخزن باز می ‌گردد. به ‌این ‌ترتیب، پمپ هیچگاه خشک کار نکرده و محلول شما دائم در حال ترکیب ‌شدن و مخلوط شدن می باشد؛ به همین علت در مخزن سمپاش، چیزی ته ‌نشین نخواهد شد. برای نصب این دو شیلنگ، بایستی دو عدد واشر لاستیکی را در داخل مهره هرزگرد قرار دهید؛ تا شیلنگ ‌ها کاملاً آب‌ بندی شوند. قطر این شیلنگ ‌ها دوازده تا چهارده میلی ‌متری می باشد.

نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی کشاورزی ایران

نصب شلنگ ‌های لانس و سمپاشی (مرحله سوم نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی)

دو عدد حفره رزوه‌ دار دیگر نیز علاوه بر شیلنگ‌ های ورودی و خروجی وجود دارد؛ که بر روی این حفره ها، دو عدد شیلنگ ۸ میلی ‌متری بسته می‌ شود. این دو شیلنگ در حقیقت شیلنگ ‌هایی هستند که به ‌وسیله آن ها سمپاشی باید صورت گیرد. یک سر این شیلنگ‌ ها به پمپ بسته شده و سر دیگر آن ‌ها به دو عدد لانس بسته می شود؛ البته شما می ‌توانید فقط از یک شیلنگ استفاده کنید؛ چراکه دو شیر بودن پمپ، مزیت یا گزینه ای است که اختیار استفاده از آن به دست شما می باشد و به این وسیله قادر خواهید بود توسط دو کاربر، عملیات سمپاشی را انجام دهید. در قسمت دیگر شیلنگ، لانس بسته می شود؛ برای این کار بهتر است از لانس‌ های آلومینیومی استفاده کنید؛ چون که این لانس ها هم سبک تر و هم مقاوم تر هستند.

انتخاب نوع پاشش لانس در سمپاش فرغونی (مرحله چهارم نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی)

در قسمت انتهایی لانس، یک دستگیره پلاستیکی وجود دارد؛ که بایستی به ‌وسیله دست راستتان، این دستگیره را و با دست دیگر، کمر لانس را بگیرید. قسمت دسته پلاستیکیِ انتهایِ لانس، قابلیت چرخیدن دارد؛ با چرخاندن و یا باز و بسته کردن آن، می ‌توانید نوع پاشش و زاویه پاشش لانس را تنظیم کنید؛ که این میزان از صفر تا چهل و پنج درجه قابل تنظیم می باشد.

تنظیم میزان فشار پمپ سمپاش فرغونی (مرحله پنجم نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی)

در بالای پمپ، یک فلکه پلاستیکی مشاهده خواهید کرد؛ که معمولاً با رنگ قرمز مشخص می شود. با باز و بسته نمودن این فلکه، میزان فشار پمپ شما کاهش و یا افزایش می ‌یابد. اگر ارتفاع درختان شما خیلی زیاد است؛ بهتر است میزان فشار پمپ را افزایش دهید. برای تنظیم و مشاهده فشار پمپ، یک درجه روی پمپ قرار گرفته، که از این طریق قادر خواهید بود از میزان فشار پمپ باخبر شوید.

روشن نمودن موتور سمپاش فرغونی (مرحله ششم نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی)

سمپاش فرغونی یک موتور چهار زمانه بنزینی دارد که برای روشن نمودن آن بهتر است طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • ابتدا کلید پاور (روشن و خاموش کردن) را روشن کنید.
  • اهرم دریچه گاز را تا وسط و میانه بیاورید..
  • ساسات سمپاش را باز کنید.
  • با کشیدن هندل، موتور دستگاه را روشن کنید.
  • پس از گذشت پنج الی ده ثانیه، ساسات را ببندید.

تجهیزات ایمنی در رابطه با نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی

حتماً حین کار با سمپاش، از ماسک فیلتردار و عینک ایمنی استفاده کنید؛ همچنین این نکته را مدنظر قرار دهید که با مخزن خالی، موتور را روشن نکنید؛ چون که پمپ نباید به‌ طور خشک کار کند. همواره از پر بودن مخزن روغن و باک موتور مطمئن شوید. قبل استفاده از این دستگاه، تمام بست ‌ها و اتصالات را بررسی کنید.

کاربردهای گوناگون سمپاش فرغونی

  • به عنوان گردپاشی
  • به منظور کنترل علف های هرز با استفاده از علف کش ها
  • کنترل بیماری های قارچی با استفاده از سموم قارچ کش ها
  • ریختن مواد ریز مغذی بر روی شاخ و برگ گیاهان، همچون بور و…

اجزاء اصلی سمپاش فرغونی و زنبه ای

  • مخزن سم
  • موتور محرک بنزینی
  • میلِ افشانک
  • پمپ سمپاش پیستونی
  • چرخ
  • صافی
  • شیلنگ
  • شاسی

خلاصه نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی به صورت اصولی و درست

با در نظر گرفتن نیازتان برای استفاده از این دستگاه و با توجه به قیمت سمپاش فرغونی، شما می توانید این دستگاه را خریداری کرده و به صورت اصولی از آن بهره مند شوید. شیوه اصولی استفاده از سمپاش فرغونی، بدین شکل می باشد که ابتدا می بایست مخزن آن را پر از آب کرده؛ سپس با بهره گیری از صافی، سم را به درون مخزن بریزید. سپس با توجه به مواردی که در این مرحله و روشن کردن دستگاه طبق مراحل قبل گفته شد؛ سم موجود در مخزن دستگاه به خوبی توسط شیر برگشتی مخلوط می شود. اما یادتان نرود که پس از آن، شیرهای سمپاشی باید باز شوند. به همین ترتیب سمپاش خریداری شده شما کاملاً آماده هر گونه خدمات به زمین های زراعی شما می باشد؛ تا تمامی حشرات موذی و آفت ها را از بین ببرد.

نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی کشاورزی ایران

چندین نکته کلیدی و بسیار مهم در رابطه با نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی

I. روغن یکی از مهم ترین نیاز های پمپ و موتور در سمپاش های فرغونی و زنبه ای می باشد. به همین دلیل ما به شما تاکید می کنیم حتماً حتماً از روغن 40 اسپیدی استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که از روغن باز، اتومات و یا تسویه شده، به هیچ عنوان استفاده نکنید؛ چون که این روغن ها موجب آسیب زدن به موتور و پمپ می شوند. برای دفعات اول که موتور و پمپ نو هستند، بعد از یک ساعت کار حتماً روغن موتور و پمپ را تعویض کنید. اما برای دفعات بعدی، موتور بعد از هر 15 ساعت کار و پمپ هم پس از هر 30 ساعت کار، باید روغنشان عوض شود.

II. ابتدا هِندل را نرم کنید، سپس آن را بکشید. از موضوعاتی که موجب می شود تا هندل دچار خرابی نشود و یا عمر آن بالا برود، نرم کردن آن پیش از کشیدن و روشن کردن دستگاه می باشد. قرار نیست کار سختی را انجام دهید؛ اگر از آخرین زمانی که سمپاش را روشن کرده اید، زمان زیادی گذشته است، و یا برای اولین بار است که هندل را می کشید، هندل را چنیدن بار آرام بکشید تا هندل نرم تر و روان تر شود. دو یا سه بار که هندل را نرم بکشید، پیستون و رینگ به گردش در می آیند و پس از آن می توانید هندل نهایی را به سرعت بکشید تا موتور روشن شود. نیازی نیست هر بار که می خواهید سمپاش را روشن کنید؛ هندل را نرم کنید. اگر زمان زیادی از استارت و روشن کردن قبلی دستگاه گذشته است، بهتر است این کار را انجام دهید. نکته مهم بعدی در رابطه با هندل کشیدن این است که خلاصی هندل گرفته شود. برای این که خلاصی هندل گرفته شود؛ مقداری آن را بکشید، تا جایی که هندل با فلکه برق قفل شود، سپس می توانید آن را بکشید تا دستگاه روشن شود. این کار موجب می شود تا هندل سالم بماند، و هیچ موقع نیازی به خرید هندل تازه پیدا نکنید.

III. حتماً پیش از استارت موتور، یکی از شیر های خروجی پمپ را باز کنید. چراکه هنگام استارت اولیه، فشار بر روی پمپ بسیار زیاد می باشد؛ و علت آن هوای داخل پمپ می باشد. به همین دلیل ما و کارشناسان فنی، به شما مشتریان عزیز توصیه می کنیم قبل از روشن کردن یکی از شیر های خروجی، پمپ را باز کنید تا هوای درون آن خارج شود. اگر شیری را باز می کنید که به آن شلنگ وصل شده است، حتماً پیش از آن بررسی کنید که لانس سمپاشی بسته نباشد. همواره سعی کنید پمپ را بدون آب، تست و روشن نکنید؛ این موضوع و نکات بالا در رابطه با نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی، بسیار مهم هستند؛ که اگر رعایت شوند دستگاه شما برای همیشه سالم می ماند.

سخن پایانی کشاورزی ایران

در این مقاله از کشاورزی ایران، ما شما را با نحوه سمپاشی با سمپاش فرغونی آشنا کردیم؛ حتماً پیش از خرید این سمپاش، نکات مهم استفاده از آن را رعایت کنید تا دچار هیچگونه مشکلی در آن نشوید.
تیم کشاورزی ایران عرضه کننده انواع تجهیزات کشاورزی می باشد. این مجموعه تمام تلاش خود را می کند تا کالاهای باکیفیت را با کمترین قیمت به دست مصرف کننده و مشتری های خود برساند. این مجموعه علاوه بر عرضه کالا، راهنمایی های دقیق، جامع و کاملاً رایگانی را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهد؛ تا بتوانید از کالای خریداری شده خود رضایت کامل را داشته باشید و به نحو احسن از آن استفاده کنید. یکی از بهترین دستگاه های سمپاش فرغونی موجود در بازار، سمپاش فرغونی مدل تسلا می باشد؛ که مجموعه کشاورزی ایران بهترین عرضه کننده این دستگاه در کشورمان می باشد. همچنمین شما قادر خواهید بود از طریق خرید اینترنتی، این دستگاه را تهیه کنید تا در زمان و انرژی شما صرفه جویی شود.
برای اطلاع از قیمت دقیق این سمپاش و انواع سمپاش دیگر، و همچنین ارتباط با بخش پاسخگویی تیم کشاورزی ایران، می توانید از طریق شماره تلفن 09120453843 و یا راه های ارتباطی ذکر شده در سایت، به طور مستقیم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *