دسته‌هامقالات

علف زن برقی

علفزن برقی - کشاورزی ایران
علف زن برقی - کشاورزی ایران

علف زن برقی چیست؟

معرفی



در هنگام هرس کردن باغات کاربرد علف زن برقی مشخص می شود. علف زن ها اختراع شدند تا دیگر افراد درگیر کار با داس نباشند و به جای صرف وقت و زمان خود برای هرس و علف زنی دستی، بر روی رسیدگی بیشتر به باغ تمرکز کنند. علف زن برقی دستگاهی ساخته شده از تیغه، شاسی، موتور و … می باشد.

علف زن برقی - کشاورزی ایران

علف زن برقی چندکاره

علف زن ها برخلاف اسمشان که تنها برای علف زنی کاربرد دارد، برای موارد دیگری نیز به کار برده می شود. از جمله کاربرد علف زن برقی چندکاره به شرح ذیل می باشد:

  • درو کردن گیاهان مختلف
  • برش و اصلاح انواع یونجه و علف ها
  • هرس انواع گیاهان و علف ها
  • تمیز نمودن زمین های کشاورزی از علف های هرز

قطعات اصلی علف زن برقی کدام است؟

دستگاه های علف تراش برقی از اجزای مختلفی تشکیل شده که به شرح ذیل می باشد:

موتور: موتور دستگاه یکی از بااهمیت ترین قطعات علف زن های برقی هستند که توان آن ها بر روی کارکرد این دستگاه بسیار موثر است. موتور علف زن ها تامین کننده توان و نیروی محرکه دستگاه بوده و در صورتی که به هر دلیلی آسیب ببیند دستگاه قادر به کار کردن نخواهد بود..

تیغه: تیغه های علف زن برقی بسیار متنوع بوده که هر کدام برای کار خاصی طراحی و تولید شده است. این تیغه ها می توانند مراحل هرس، علف زنی و … را انجام دهند. شما می توانید با توجه به نوع کاربری تیغه مناسبی را بر روی دستگاه قرار دهید.

 

دسته یا نگهدارنده: دسته های علف زن ها از دیگر قسمت های اصلی این دستگاه است که برای نگه داشتن دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته ها به سه نوع دسته دوچرخه ای، دسته حلقه ای و تک دسته طراحی و تولید شده است.

علف زن برقی - کشاورزی ایران
علف زن برقی - کشاورزی ایران

کدام علف زن بهتر است ؟

از جمله فاکتورهایی که در هنگام انتخاب بهترین علف زن برقی در نظر گرفت به شرح ذیل می باشد:

 

مساحت کار:

مساحت کار بر روی توان علف زن ها تاثیر مستقیمی دارد. در نتیجه برای زمین های کوچک نیازی به استفاده از علف زن های با توان بالا نیست.

کیفیت و راندمان:

کیفیت و راندمان دستگاه های علف زن برقی اهمیت بسیاری دارد. هر چه موتور این دستگاه قوی تر بوده و قدرت بالاتری داشته باشد، می تواند بهتر کار کند.

قیمت:

یکی از نکاتی که تعیین کننده علف زن برقی مرغوب است، قیمت آن می باشد. بنابراین کیفیت و قیمت دو مقوله اصلی خرید علف تراش ها است.

آلودگی صوتی:

علف تراش های برقی در هنگام کار کردن صدای اضافی تولید می کند. بنابراین یکی از ملاک هایی که باید در هنگام خرید علف زن برقی مورد توجه قرار گیرد، میزان سر و صدای این دستگاه است.

علف زن برقی - کشاورزی ایران

انواع علفزن برقی

علفزن برقی بر اساس نحوه حمل به دو دسته علف زن دوشی و علف زن پشتی تقسیم بندی می شود:

علف زن پشتی: علف تراش های پشتی همانند کوله پشتی بر روی دوش قرار گرفته و حمل آن را راحت تر می کند.

علف زن دوشی: علفزن های دوشی نوعی دیگر از علف زن ها است که در داخل یک قاب قرار گرفته تا حمل آن برای مصرف کننده راحت تر شود.

تعمیر و نگهداری علف زن برقی

برای این که علف زن برقی عمر طولانی و ماندگاری بالایی داشته باشد، باید به خوبی از آن مراقبت و نگهداری شود. روغن این دستگاه باید به صورت دوره ای مورد بررسی قرار گیرد زیرا خشک کار کردن علف زن ها باعث کاهش عمر این قطعه خواهد شد. همچنین بهتر است پس از مدتی کار کردن با علف زن ها تیغه های آن را تیز کنید تا بتواند بهتر و سریع تر علف ها را هرس کند.

مزایای علف زن برقی

  • علفزن برقی از الگوهای ساده ای پیروی می کنند.
  • این علف زن ها قیمت مناسب تری دارد.
  • شرایط تعمیر و نگهداری علفزن های برقی بسیار آسان تر است.

بهترین علفزن برقی

انتخاب بهترین علف زن برقی کار ساده و آسانی نبوده و برای این که بهترین علفزن را انتخاب کنید باید ملاک های مختلفی را در نظر بگیرید. از جمله مهم ترین ملاک برای خرید بهترین علفزن ها می توان به مساحت کار، کیفیت و راندمان دستگاه، خدمات پس از فروش، میزان تولید آلودگی صدا، بودجه در نظر گرفته شده و … اشاره کرد.

علف زن برقی دست دوم

برای خرید علف زن برقی دست دوم، به اولین نکته ای که باید توجه کنید، سالم بودن این دستگاه می باشد. بنابراین پیش از خرید این دستگاه را به برق زده و تمامی اجزا و میزان کارکرد آن را مورد بررسی قرار دهید. علف زن های کارکرده در مقایسه با علف زن های نو قیمت مناسب تری دارند و برای آن دسته از افرادی که توان خرید علف تراش نو را ندارند بهترین گزینه می باشد. جهت خرید سالم ترین و باکیفیت ترین علف زن برقی دست دوم با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

علف زن برقی - کشاورزی ایران
علفزن شارژی -برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

خرید علف زن برقی

دیگر وقت آن رسیده که روش های قدیمی را کنار گذاشته و به دستگاه های علفزن اعتماد کنید. علف زن برقی یکی از نمونه های بسیار ارزشمند است که می تواند مراحل هرس و اصلاح باغ را در کوتاه ترین زمان ممکن به صورتی کاملا آسان انجام دهد. با توجه به این که کیفیت و سلامت علف زن ها اهمیت بسیاری دارند حتما باید پیش از خرید این دو فاکتور تست شود. با خرید اصولی و مطمئن علف زن برقی از کشاورزی ایران به راحتی باغ خود را هرس کنید.

برای خرید انواع کود به صورت کلی دو راه وجود دارد:

  • مراجعه حضوری به شرکت‌ کشاورزی ایران ارائه کننده این محصول و بازدید و دریافت مشاوره
  • خرید از فروشگاهه اینترنتی کشاورزی ایران و مقایسه راحت تر انواع محصولات و خواندن نظرت مصرف کنندگان

قیمت علفزن برقی

قیمت شنکش-کشاورزی ایران

یکی از نکات مهمی که بر روی خرید انواع علفزن ها تاثیر می گذارد، قیمت این محصول می باشد. همان طور که در بالا اشاره کردیم، علفزن برقی از قطعات مختلفی تشکیل شده و انواع گوناگونی دارد. بنابراین کیفیت این قطعات بر روی قیمت علف زن ها بسیار موثر است. از جمله عواملی که بر روی قیمت علفزن برقی تاثیر می گذارد می توان به کیفیت محصول، راندمان آن، توان و قدرت موتور، جنس قطعات و ... اشاره کرد. علف زن های برقی موجود در کشاورزی ایران با مناسب ترین قیمت به مشتریان ارائه شده است. برای سفارش این دستگاه تنها کافیست با این شرکت تماس بگیرید.

برای این که علف زن برقی عمر طولانی و ماندگاری بالایی داشته باشد، باید به خوبی از آن مراقبت و نگهداری شود. روغن این دستگاه باید به صورت دوره ای مورد بررسی قرار گیرد زیرا خشک کار کردن علف زن ها باعث کاهش عمر این قطعه خواهد شد.

انتخاب بهترین علف زن برقی کار ساده و آسانی نبوده و برای این که بهترین علفزن را انتخاب کنید باید ملاک های مختلفی را در نظر بگیرید….

همان طور که در بالا اشاره کردیم، علفزن برقی از قطعات مختلفی تشکیل شده و انواع گوناگونی دارد. بنابراین کیفیت این قطعات بر روی قیمت علف زن ها بسیار موثر است. از جمله عواملی که بر روی قیمت علفزن برقی تاثیر می گذارد می توان به کیفیت محصول، راندمان آن، توان و قدرت موتور، جنس قطعات و … اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *