دسته‌هامقالات

شخم زن دستی موتوری

شخم زن دستی موتوری - کشاورزی ایران
برای خرید و تعمیر انواع ابزار و ادوات کشاورزی و اطلاع از قیمت‌های به روز با تماس بگیرید:

آشنایی با انواع شخم زن های دستی موتوری سایت کشاورزی ایران

شخم زن دستی موتوری-کشاورزی ایران
شخم زن دستی موتوری چیست؟

معرفی

شخم زن دستی موتوری، برای شخم زدن زمین های کشاورزی وسیع و انجام کارهای باغی و زراعی مورد استفاده قرار می گیرد. شخم زن های دستی را با نام های مینی تیلر یا تیلر دستی نیز می شناسند. این شخم زن ها در دو نوع بنزینی و دیزلی تولید و به بازار عرضه می شود که نوع دیزلی آن از سوخت گازوئیل برای کارکرد خود استفاده کرده و توان و قدرت بالاتری دارد. یکی از ویژگی های مهم و پرطرفدار دستگاه شخم زن دستی موتوری، امکان تغییر کاربری این دستگاه می باشد. بدین صورت که شما می توانید با افزودن متعلقاتی همچون سمپاش، خاک ورزی، پمپ آب و … در حین شخم زنی، به روش های دیگر نیز زمین را تقویت کنید.

تفاوت کولتیواتور و تیلر

کولتیواتور شخم زن و تیلر از نظر ظاهری تفاوتی با یکدیگر ندارند ولی کارکرد آن ها با یکدیگر متفاوت است. کولتیواتورهای شخم زن خاک های نرم سطحی را زیر و رو می کند ولی تیلرها خاک های سفت زیرین را زیر و رو کرده و به سمت بالا می آورد. در نتیجه می توان گفت که کولتیوارتو و تیلر هر دو دستگاهی بسیار کاربردی در صنعت کشاورزی است که با توجه به کاربری و کارکردی که دارد، برای زمین های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

تیلر کولتیواتور چیست؟

تیلر کولتیواتور یکی از دستگاه های کاربردی است که افزودن ادوات به آن می توان کارهایی همچون زیر و رو کردن خاک، نرم کردن کلوخه ها، از بین بردن علف های هرز و پاشیدن بذر را انجام داد.

کاربرد شخم زن دستی موتوری

شخم زن دستی موتوری یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنعت کشاورزی است. با استفاده از این دستگاه می توان سطح خاک را زیر و رو کرده و زمینه را برای رشد بهتر و بیشتر گیاهان فراهم نمود. همچنین شخم زن های دستی موتوری دارای قابلیت افزودن سایر ادوات نیز می باشد. بدین وسیله کشاورزان با خرید این شخم زن ها نه تنها می توانند فرآیند مخلوط کردن خاک را انجام دهند، بلکه می توانند برای عملیاتی همچون سمپاشی، بذر پاشی، آب پاشی و … نیز از این دستگاه بهره ببرند.

نحوه استفاده از شخم زن دستی موتوری

شخم زن ها دارای از اجزای مختلفی همچون بدنه، چرخ، موتور، تیغه، دسته و … تشکیل شده است. کشاورز با استفاده از این دسته ها دستگاه را بر روی زمین حرکت داده و تیغه های موجود بر روی این دستگاه خاک را زیر و رو می کند. این تیغه ها بسیار تیز هستند و می توانند بر سر راه خود علف های هرز را نیز از بین ببرند.

هدف از طراحی شخم زن دستی موتوری چیست؟

در گذشته برای شخم زدن زمین از روش های دستی همچون بیل زدن و یا بستن تیغه به حیوانات و حرکت آن ها در زمین استفاده می کردند. ولی امروزه دستگاه های مدرن و پیشرفته مختلفی تولید و به بازار عرضه شده است. شخم زن دستی موتوری یکی از این دستگاه های پیشرفته است که بر اساس تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید شده است. اصلی ترین هدف از طراحی و تولید این شخم زن ها، نرم کردن خاک، حذف علف های هرز، غنی سازی خاک و … می باشد. استفاده از این شخم زن ها موجب می شود که شما زمینی سرسبز و شاداب داشته و درختان میوه دهی بالاتری داشته باشد.

شخم زن دستی موتوری-کشاورزی ایران

شخم زن برقی کوچک

شخم زن برقی کوچک یکی از دستگاه های بسیار مهم برای مخلوط کردن خاک است. این دستگاه برای باغچه های کوچک و زمین های زراعی کوچک به کار برده می شود. این دستگاه شخم زن وزن سبکی داشته و به راحتی می توان آن را برای انواع زمین ها استفاده کرد.

شخم زن دستی موتوری دست دوم

یکی از راه های خرید ارزان قیمت دستگاه های شخم زن، خرید این دستگاه به صورت دست دوم می باشد. شخم زن های دست دوم با توجه به عملکرد و میزان سلامت دارای قیمت های مختلفی هستند. شخم زن های دست دوم هر چه سالم تر بوده و کارکرد کمتری داشته باشند، قیمت بالاتری نیز خواهند داشت. برای اطمینان از سلامت و کیفیت شخم زن های دست دوم بهتر است که این قطعه را از مراکز معتبر خریداری کنید.

کلتیواتور-کشاورزی ایران
خرید انواع کلتیواتور-برای اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

خرید شخم زن دستی موتوری

برای خرید این محصول به صورت کلی دو راه وجود دارد:

  • مراجعه حضوری به شرکت‌های ارائه کننده این محصول و بازدید و دریافت مشاوره
  • خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه راحت تر انواع محصولات و خواندن نظرت مصرف کنندگان

در هنگام خرید شخم زن ابتدا باید نوع کارکرد دستگاه را در نظر بگیرید. شخم زن ها ظرفیت های مختلفی دارند و می توانند عمق خاصی از زمین را زیر و رو کنند. بنابراین در هنگام خرید شخم زن ها باید به قدرت موتور آن توجه ویژه ای شود. مورد بعدی که باید در هنگام خرید این دستگاه ها مورد توجه قرار گیرد، جنس تیغه های این دستگاه است. در نتیجه در هنگام خرید شخم زن دستی موتوری باید به کیفیت و ساختار آن توجه کنید. برای اطمینان از خرید شخم زن ها تنها کافیست با شماره های درج شده رد سایت تماس حاصل نمایید.

قیمت شخم زن دستی موتوری

قیمت شنکش-کشاورزی ایران

دستگاه شخم زن برقی از اجزای مختلفی تشکیل شده که ساختار و کیفیت این قطعات به صورت مستقیم بر روی کارکرد و قیمت این دستگاه تاثیر بسزایی دارد. موتور شخم زن ها یکی از مهم ترین قطعه ای است که هر چه قدرت بیشتری داشته باشد، قیمت این دستگاه نیز بیشتر خواهد بود. در نتیجه به صورت کامل می توان گفت که کیفیت شخم زن، قدرت موتور، جنس بدنه، جنس تیغه و ... از جمله عواملی است که بر روی قیمت این شخم زن ها تاثیر می گذارد.

سوالات متداول شخم زن دستی موتوری

دستگاه شخم زن برقی از اجزای مختلفی تشکیل شده که ساختار و کیفیت این قطعات به صورت مستقیم بر روی کارکرد و قیمت این دستگاه تاثیر بسزایی دارد. موتور شخم زن ها یکی از مهم ترین قطعه ای است که هر چه قدرت بیشتری داشته باشد، قیمت این دستگاه نیز بیشتر خواهد بود.

شخم زن ها ظرفیت های مختلفی دارند و می توانند عمق خاصی از زمین را زیر و رو کنند. بنابراین در هنگام خرید شخم زن ها باید به قدرت موتور آن توجه ویژه ای شود. مورد بعدی که باید در هنگام خرید این دستگاه ها مورد توجه قرار گیرد، جنس تیغه های این دستگاه است. در نتیجه در هنگام خرید باید به کیفیت و ساختار آن توجه کنید.

شخم زن برقی کوچک یکی از دستگاه های بسیار مهم برای مخلوط کردن خاک است. این دستگاه برای باغچه های کوچک و زمین های زراعی کوچک به کار برده می شود. این دستگاه شخم زن وزن سبکی داشته و به راحتی می توان آن را برای انواع زمین ها استفاده کرد.

یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنعت کشاورزی است. با استفاده از این دستگاه می توان سطح خاک را زیر و رو کرده و زمینه را برای رشد بهتر و بیشتر گیاهان فراهم نمود. همچنین شخم زن های دستی موتوری دارای قابلیت افزودن سایر ادوات نیز می باشد. بدین وسیله کشاورزان با خرید این شخم زن ها نه تنها می توانند فرآیند مخلوط کردن خاک را انجام دهند، بلکه می توانند برای عملیاتی همچون سمپاشی، بذر پاشی، آب پاشی و … نیز از این دستگاه بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *