دسته‌هامقالات

قیچی شمشاد زن

قیچی شاخه زن - کشاورزی
قیچی شمشاد زن - کشاورزی ایران
راهنمای جامع انتخاب قیچی شمشاد زن

معرفی



 

بسیاری از افراد خوش ذوق و با سلیقه ترجیح می‌دهند به جای داشتن یک باغچه یا پرچین ساده به آن سر و شکل دهند و با استفاده از خلاقیت خود گیاهان و بوته‌های مختلف را برش دهند. البته این موضوع فقط منحصر به  باغچه‌های خانگی نیست و در پارک‌ها و بوستان‌های مختلف نیز، نیاز رسیدگی به پرچین‌ها و سایر فضاهای سبز وجود دارد. برای این منظور بهترین محصولی که برای انجام این کارها توصیه می‌شود، قیچی شمشاد زن است. به همین منظور اگر از جمله کسانی هستید که تمایل دارید صفر تا صد این وسیله را بشناسید، با ما تا انتها همراه باشید. آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

 

  • کاربرد قیچی شمشاد زن
  • انواع قیچی شمشاد زن
  • بهترین مدل قیچی شمشاد زن
  • قیچی شمشاد زن دست دوم
  • قیمت قیچی شمشاد زن
قیچی شمشاد زن - کشاورزی ایران

کاربرد قیچی شمشاد زن

قیچی شمشاد زن یکی از مهم‌ترین ابزارآلات کشاورزی به حساب می‌آید که برای کوتاه کردن و مرتب کردن گیاهان زینتی کاربرد دارد. از این وسیله در جهت هرس کردن، حاشیه زنی و شکل دادن به بوته‌ها و درختان زینتی استفاده می‌شود. از قیچی شمشاد زن در کارهایی که وسعت چندانی نداشته و همچنین به صرف زمان زیادی نیاز ندارد، استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که قیچی شمشاد زن جزو قیچی‌های دسته بلند بوده و به همین دلیل نه فقط برای رسیدگی به گیاهان زینتی بلکه برای هرس کردن شاخ و برگ درختانی که در ارتفاع بالا نیز قرار دارند، استفاده می‌شود. استفاده از قیچی شمشاد زن نیاز به تخصص و مهارت خاصی نداشته و فقط کافیست که که مقداری سلیقه به خرج دهید تا بتوانید به زیباترین شکل ممکن فضای خانه یا باغ خود را مرتب کنید. آن دسته از عزیزانی که قصد دارند گیاهان زینتی را در محیط خانه خود پرورش دهند، فقط کافیست که یک قیچی شمشاد زن با کیفیت را تهیه کنند تا دیگر هیچ نگرانی و دغدغه‌ای بابت رشد بیش ازحد شاخ و برگ گیاه خود نداشته باشند.

انواع قیچی شمشاد زن

همانطور که اشاره شد قیچی شمشاد زن یکی از با قدمت‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات کشاورزی است و در زمره قیچی‌های دسته بلند قرار می‌گیرد. قیچی‌های شمشاد زن براساس نوع دسته به دو نوع دسته ساده و دسته تلسکوپی تقسیم می‌شوند.

 

  • دسته ساده

مدل‌های دارای دسته ساده از قابلیت تنظیم میزان طول دسته برخوردار نبوده و به همین دلیل برخی از خریداران پس از خرید محصول مورد نظر خود با مشکل دسترسی به نقاط مختلف روبرو می‌شوند. منظور از این مشکل این است که ممکن است محلی که قصد هرس و مرتب کردن آن را دارید در ارتفاع بالا باشد یا عرض پرچین به حدی باشد که نتوان به راحتی به نقطه مورد نظر دسترسی پیدا کرد. به لحاظ قیمت نیز باید بدانید که معمولا قیچی شمشاد زن دسته ساده به نسبت انواع دسته تلسکوپی قیمت پایین‌تری دارد.

  •  دسته تلسکوپی 

قیچی شمشاد زن دسته تلسکوپی برخلاف‌ انواع دسته ساده دارای قابلیت تنظیم طول دسته بوده و در برخی موارد می توان حتی تا اندازه یک متر نیز طول دسته را افزایش داد. جالب است بدانید که قدرت قیچی دسته تلسکوپی ۳ برابر قیچی با دسته ساده است و به همین دلیل، استفاده از این نوع قیچی، بازدهی و راندمان کار شما را تا ۳ برابر افزایش می‌دهد. در کنار این موارد باید به این نکته نیز توجه داشت که وزن کلی هر دو نوع قیچی تقریبا یکسان است. قیچی دسته تلسکوپی نیاز به بررسی‌های بیشتر جهت جلوگیری از خراب شدن در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری نسبت به مدل دسته ساده دارد. لازم است بدانید که معمولا قیمت انواع دسته تلسکوپی از انواع دسته ساده، بیشتر است.

بهترین مدل قیچی شمشاد زن

جدای از توضیحاتی که در دو قسمت قبل داده شد، برای داشتن یک خرید خوب باید نکاتی دیگری را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

  • نوع کاربری

از قیچی‌های شمشاد زن در محیط‌های با مساحت پایین مانند حیات یا باغچه کوچک استفاده می‌شود و به همین دلیل اگر قصد دارید در مساحت بالا از شمشاد زن خود استفاده کنید باید به سراغ انواع برقی یا بنزینی این محصول بروید.

  • سهولت در کاربری

پیش از خرید حتما به نوع دسته ابزار خود توجه کنید و نوع کارکرد آن را در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌شود که تا حد امکان از مدل‌های با دسته تلسکوپی استفاده کنید.

  • داشتن ضربه گیر

برخی از انواع شمشاد زن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای ضربه گیرباشد. همین مسئله باعث می‌شود که فشار کمتری به بازو و شانه کاربر وارد شده و خستگی ناشی از کار زیاد را تا حدی زیادی کاهش دهد.

  • قابلیت قفل شدگی  

برخی از انواع شمشاد زن‌ها فارغ از تسلکوپی یا ساده بودن دارای قابلیت قفل شدگی هستند که این موضوع به امنیت بیشتر کاربران و همچنین تنظیم فاصله لبه‌ها کمک می‌کند. البته این امر کاملا سلیقه ای بوده و بستگی به نوع درخواست خریداران دارد.

  • جنس تیغه

امروزه برای ساخت تیغه‌ی اکثر قیچی‌های شمشاد زن از فولاد ضد زنگ یا فولاد تیتانیوم استفاده می‌شود. چرا که تیغه‌های فولادی دارای خاصیت ضد زنگ بوده و همچنین از قدرت کافی برای برش و هرس کردن شاخه و برگ درختان مختلف، برخوردار هستند. البته توصیه می‌شود که تا حد امکان از خیس یا چرب شدن تیغه قیچی خود و همچنین برخورد تیغه با سنگ‌های مختلف جلوگیری کنید تا از زنگ زدگی یا کند شدن تیغه قیچی جلوگیری کنید.

قیچی شمشاد زن - کشاورزی ایران
خرید قیچی شمشاد زن - برای اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

قیچی شمشاد زن دست دوم

قیچی‌های شمشاد زن به نسبت سایر ابزار کشاورزی و باغبانی، قیمت بالایی نداشته و به خریداران توصیه می‌شود که تا حد امکان قیچی نو را از فروشگاه‌ها یا نمایندگی‌های معتبر تهیه کنند. ولی اگر قصد خرید قیچی دست دوم را دارید، اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید درنظربگیرید این است که، باید برای انجام معامله ابتدا قیچی را وارسی کنید و به همین دلیل تحت هیچ شرایطی خرید قیچی دست دوم به صورت مجازی و آنلاین توصیه نمی‌شود مگر آنکه اطلاعات کاملی از محصول مورد نظر خود داشته باشید. مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید قیچی شمشاد زن دست دوم در نظر بگیرید عبارتند از:

بررسی کلی بدنه

در ابتدای امر به بررسی کلی بدنه و تیغه بپردازید و چند بار قیچی را باز و بسته کنید تا از راحت کار کردن آن اطمینان حاصل کنید.

بررسی دسته

دسته قیچی را بررسی کنید تا از عدم وجود هرگونه آسیب دیدگی، خراش یا هر نوع آسیب دیگر مطمئن شوید.

بررسی تیغه

تیغه‌ها را از این نظر که دچار خوردگی یا زنگ زدگی نباشند بررسی کنید و تا حد امکان روی یک شاخه یا بوته نیز امتحان کنید تا از کند نبودن تیغه‌ها اطمینان حاصل کنید.

بررسی محل اتصال تیغه و دسته

از سفت بودن پیچ و مهره‌های محل اتصال تیغه و دسته اطمینان حاصل کنید تا پس از خرید و در حین کار با قیچی، دچار مشکل نشوید.

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا تمامی نکات مهم پیرامون خرید انواع قیچی شمشاد زن مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا آن دسته از عزیزانی که قصد خرید قیچی نو یا حتی دست دوم را دارند، بتوانند انتخاب خوب و مطمئنی داشته باشند. در پایان از شما عزیزان خواهشمندیم که اگر این مقاله برای شما مفید بود ما را در بازنشرهرچه بهتر آن در صفحات مجازی یاری کنید و همچنین ما را از بازخوردهای خوب خود نیز محروم نسازید. در پایان مروری کوتاه داریم برآنچه که گفته شد.

قیمت قیچی شمشاد زن

قیمت شنکش-کشاورزی ایران

همانطور که اشاره شد قیچی شمشاد زن از قیمت بالایی برخوردار نیست و به همین دلیل اکثر کشاورزان و باغداران قادر به تهیه این محصول هستند. با توجه به قیمت مناسب و تقاضای زیاد برای عرضه هرچه بیشتر این محصول، شرکت‌ها و برندهای بسیاری درحال رقابت با یکدیگر در بازارهای داخلی و بین‌المللی هستند.

سوالات متداول

قیچی شمشاد زن یکی از مهم‌ترین ابزارآلات کشاورزی به حساب می‌آید که برای کوتاه کردن و مرتب کردن گیاهان زینتی کاربرد دارد. از این وسیله در جهت هرس کردن، حاشیه زنی و شکل دادن به بوته‌ها و درختان زینتی استفاده می‌شود.

همانطور که اشاره شد قیچی شمشاد زن از قیمت بالایی برخوردار نیست و به همین دلیل اکثر کشاورزان و باغداران قادر به تهیه این محصول هستند.

قیچی شمشاد زن یکی از با قدمت‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات کشاورزی است و در زمره قیچی‌های دسته بلند قرار می‌گیرد. قیچی‌های شمشاد زن براساس نوع دسته به دو نوع دسته ساده و دسته تلسکوپی تقسیم می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *