دسته‌هامقالات

چمن زن بنزینی

چمن زن بنزینی - کشاورزی ایران
چمن زنی بنزینی - کشاورزی ایران
دستگاه چمن زن بنزینی

معرفی

 

گیاهان و درختان برای رشد نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. یکی از راهکارهای مراقبت از گل و گیاه، خاک مناسب و حاصل خیز می باشد. چمن زنی و علف زنی به موقع و صحیح خاک می تواند رشد درختان و گیاهان را افزایش دهد. دستگاه چمن زن بنزینی یکی از بهترین ابزارها برای کوتاه کردن و ریشه کن کردن علف ها می باشد که به داشتن خاکی مناسب و حاصل خیز کمک بسیاری خواهد کرد.

علف زن های بنزینی همان طور که از نامشان مشخص است، از سوخت بنزین برای کوتاه کردن گل و گیاهان استفاده می کنند. این دستگاه ها از اجزای مختلفی تشکیل شده که موتور و تیغه یکی از مهم ترین آن ها می باشد.

چمن زن بنزینی چیست؟

چمن زن های بنزینی که با نام چمن زن موتوری و چمن زن گیربکسی نیز شناخته می شود، یکی از دستگاه های بسیار قدرتمند برای کوتاه کردن چمن می باشد. برای روشن سازی موتور این دستگاه باید باک آن را با استفاده از سوخت بنزین پر کنید. دستگاه چمن زن بنزینی برای مناطقی که امکان دسترسی به برق وجود ندارد بسیار کاربردی است.

تفاوت چمن زن بنزینی و برقی

چمن زن ها ابزار بسیار مناسبی برای کوتاه کردن چمن ها به شمار می رود. چمن زن ها به دو دسته بنزینی و برقی تقسیم بندی می شوند. چمن زن های بنزینی همان طور که از نامشان مشخص است، از بنزین برای کارکرد استفاده می کنند. بنابراین اولین و مهم ترین تفاوت علف زن های بنزینی و برقی، در نوع سوخت می باشد.

از دیگر تفاوت این دو علف زن ها، قدرت بالای علف زن های بنزینی نسبت به علف زن های موتوری است. بنابراین می توان گفت که دستگاه علف زن بنزینی برای مکان هایی که امکان دسترسی به نیروی برق وجود ندارد و یا قدرت بالایی نیاز است، مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین علف زن های بنزینی و برقی از نظر ظاهر نیز با یکدیگر تفاوت دارند. معمولا علف زن های بنزینی بزرگ تر هستند و بدنه آن ها مقاوم تر می باشد. با این تفاسیر می توان گفت که وزن علف زن های بنزینی طبیعتا بالاتر است.

قیمت دستگاه های علف زن نیز از دیگر مواردی است که می توان برای این دو دستگاه شمرد. علف زن های بنزینی قدرتمندتر هستند و کیفیت بالاتری دارند به همین دلیل طبیعی است که هزینه بالاتری نیز داشته باشند.

چمن زن بنزینی دست دوم

چمن زن ها قیمت بالاتری نسبت به سایر علف زن ها دارد به همین دلیل برخی از افراد هزینه کافی برای خرید این دستگاه را ندارند، به همین دلیل ترجیح می دهند این دستگاه را به صورت دست دوم تهیه نمایند. در هنگام خرید دستگاه چمن زن بنزینی دست دوم می بایست به سلامت این محصول توجه ویژه ای کنید. در صورتی که اطلاع کافی از عملکرد و کیفیت دستگاه های چمن زن ندارید، می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

چمن زن بنزینی چندکاره

خرید علف زن بنزینی چندکاره می تواند به صورت چشمگیری باغبانی شما را راحت تر کند. این علف زن ها دارای تیغه های متعدد قابل تعویض هستند. از جمله فرآیندی که می توانید با استفاده از این دستگاه ها انجام دهید می توان به علف زنی، هرس کردن، شمشاد زنی و علف تراشی اشاره کرد. در واقع شما می توانید با یک تیر چندین نشانه بزنید. با خرید یک چمن زن چندکاره می توانید عملیات مختلفی را انجام دهید.

چمن زنی بنزینی - کشاورزی ایران

سرویس و نگهداری دستگاه چمن زن بنزینی

سرویس و نگهداری صحیح و به موقع دستگاه چمن زن بنزینی باعث افزایش عمر دستگاه و کیفیت آن می شود. همچنین با این کار شما می توانید هزینه تعمیرات دستگاه خود را کاهش دهید. پیش از شروع کردن دستگاه علف زن بنزینی بنزین و سوخت آن را مورد بررسی قرار دهید زیرا کمبود روغن و سخت می تواند باعث آسیب رساندن به موتور خودرو شود.

همچنین برای بهبود عملکرد چمن زن ها باید تیغه های آن ها پس از مدتی تیز و یا تعویض شوند. تخلیه کیسه علف زن ها نیز از دیگر اقداماتی است که باید صورت گیرد. بدین منظور که با پر شدن ظرفیت کیسه ها امکان قرارگیری چمن جدید نیست.

چمن زن بنزینی - کشاورزی ایران

نحوه خرید دستگاه چمن زن بنزینی

برای خرید چمن زن بنزینی باید به موارد عنوان شده در زیر اشاره کنید تا با خرید صحیح و اصولی این دستگاه، باغی سرسبز و باکیفیت داشته باشید.

چمن های کوتاه:

اولین ملاک اصلی خرید دستگاه علف زن برقی، متراژ زمین می باشد. این چمن زن ها دارای موتورهایی با قدرت متفاوتی هستند و شما باید با توجه به میزان حجم استفاده خود قدرت آن را تعیین کنید.

تیغه:

تیغه ها یکی از مهم ترین اجزای دستگاه های چمن زن هستند که کیفیت و میزان تیز بودن آن ها به صورت مستقیم بر سرعت و کیفیت کوتاه کردن چمن ها تاثیر دارد. تیغه های استیل معمولا یکی از بهترین و باکیفیت ترین تیغه های موجود در بازار می باشد.

دسته:

برای حمل و کارکرد راحت تر دستگاه های چمن زن دسته هایی را طراحی کرده اند. این دسته ها باید خوش دست باشند تا در هنگام استفاده طولانی مدت از آن دست دچار خستگی نشود.

بدنه:

معمولا دستگاه های علف زنی از مقاوم ترین جنس ساخته می شوند تا در هنگام ضربه و فشار آسیب کمتری ببینند. در نتیجه در هنگام خرید دستگاه علف زنی بنزینی باید به جنس بدنه آن توجه کنید.

قیمت چمن زن بنزینی

قیمت شنکش-کشاورزی ایران

چمن زن ها از اجزا مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام دارای کیفیت مختلفی هستند. قیمت این چمن زن ها با توجه به کیفیت و سایر عوامل تعیین می شود. از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت دستگاه چمن زن بنزینی می توان به جنس تیغه ها، جنس بدنه، کیفیت، نوع، قدرت موتور و ... اشاره کرد. بهتر است برای خرید چمن زن ها کمی هزینه کنید تا محصول خریداری شده بالاترین کیفیت را داشته باشد. جهت اطلاع از قیمت دقیق چمن زن ها با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

چمن زن های بنزینی که با نام چمن زن موتوری و چمن زن گیربکسی نیز شناخته می شود، یکی از دستگاه های بسیار قدرتمند برای کوتاه کردن چمن می باشد.

برای خرید چمن زن بنزینی باید به موارد عنوان شده در این مطلب اشاره کنید تا با خرید صحیح و اصولی این دستگاه، باغی سرسبز و باکیفیت داشته باشید.

چمن زن ها از اجزا مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام دارای کیفیت مختلفی هستند. قیمت این چمن زن ها با توجه به کیفیت و سایر عوامل تعیین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *