دسته‌هامقالات

موتور برق دیزلی

موتور برق دیزلی - قیمت موتور برق گازوئیلی - کشاورزی ایران
موتور برق -گازوئیلی - کشاورزی ایران
راهنمای جامع آشنایی با موتور برق دیزلی

معرفی


 

تأمین برق پایدار و بدون نوسان در شرایطی که شبکه انتقال از کار افتاده است، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان صنایع مختلف است. البته این موضوع فقط منحصر به صنعت نبوده و در مناطق مسکونی نیز که مشکل قطعی برق وجود دارد، باید از وسیله‌ای استفاده کرد تا بتوان کمبود ناشی از نبود برق را جبران کرد. یکی از بهترین وسیله‌های ممکن برای انجام این کار، موتور برق دیزلی است، چرا که این وسیله از قدرت کافی برای تولید جریان پایدار و بدون نوسان برق را دارد و ما در این مقاله سعی داریم تا از جنبه‌های مختلف به بررسی هرچه بهتر این وسیله بپردازیم. آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • نحوه کار موتور برق دیزلی
  • موتور برق دیزلی بی‌صدا
  • موتور برق دیزلی سه فاز
  • موتور برق دیزلی دست دوم
  • قیمت موتور برق دیزلی
موتور برق -گازوئیلی - کشاورزی ایران

موتور برق دیزلی سه فاز

برای دسته بندی موتور برق دیزلی از ملاک‌های متفاوتی استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها توان دستگاه است. بر این اساس این وسیله به دو نوع تک فاز و سه فاز تقسیم می‌شود. به طور کلی نحوه کارکرد هر دو نوع تک فاز و سه فاز شبیه هم بوده ولی از لحاظ میزان مصرف سوخت و اندازه  و وزن، تفاوت‌های اساسی باهم دارند. موتور برقی دیزیل سه فاز به نسبت مدل تکفاز خود حجیم‌تر بوده و در مصارف صنعتی و به کار می‌رود. در کنار این موارد بزگترین مزیت موتوردیزلی سه فاز توان ثابت و مستمر آن است. موتور سه فاز با تقویت و ایجاد سه موج خروجی الکتربسیته کمک می‌کند تا برق به صورت یکنواخت و ثابت در مدار قرار گیرد. این امر به دوام بیشتر ابزارآلات برقی که از موتور برق دیزلی سه فاز استفاده می‌کنند، کمک بسیار جدی می‌کند.

نحوه کار موتور برق دیزلی

موتور برق دیزلی دستگاهی است که سوخت دیزلی را به الکتریسیته تبدیل می‌کند. این دستگاه از دو بخش مستقل یعنی موتور دیزلی و ژنراتور تشکیل شده‌است. موتور دیزلی سوخت را به منظور تولید حرکت، برای ژنراتور مصرف می‌کند و پس از آن ژنراتور شروع به تولید نیروی الکتریسیته می‌کند. موتور و ژنراتور به وسیله یک میل لنگ به هم متصل شده  و به این ترتیب نیروی تولید شده از موتور به ژنراتور منتقل می‌شود. به طور کلی شناخت نحوه کار موتور برق دیزلی در فرایند عیب یابی از دستگاه یا حتی در بررسی موتور برق دیزلی دست دوم، پیش از خرید می‌تواند بسیار مفید باشد. این دستگاه در چهار مرحله اقدام به تولید نیرو و انرژی می‌کند و این مراحل عبارتند از:

 

۱ – مرحله مکش یا تنفس

در این مرحله مخلوط گازوئیل و هوا از طریق سوپاپ ورودی به موتور وارد شده و پیستون از بالاترین مکان خود(نقطه مرگ بالا) به طرف پایین ترین مکان خود(نقطه مرگ پایین) حرکت کرده و در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است. با پایین آمدن پیستون یک خلا‌ نسبی در سیلندر ایجاد می‌شود و هوای خالص از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می‌گردد. در انتهای این مرحله سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می‌گردد.

۲ – مرحله تراکم

در این مرحله هر دو سوپاپ ورودی و خروجی بسته هستند و پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا(نقطه مرگ بالا) حرکت کرده و نسبت تراکم به ۱۵ تا ۲۰ برابر می‌رسد. فشار داخل  سیلندر تا ۴۰ اتمسفر بالا رفته و در اثر تراکم زیاد، حرارت هوای داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

۳ – مرحله انفجار یا قدرت

در این مرحله همچنان دریچه‌های ورودی و خروجی بسته‌اند و پس از رسیدن پیستون به نقطه مرگ بالا، مقداری گازوئیل به درون محفظه احتراق وارد شده و با هوا مخلوط می‌شود. پس از این فرایند پیستون به طرف پایین حرکت کرده و تا به نقطه مرگ پایین برسد. نیروی حاصله از حرکت پیستون به میل لنگ منتقل شده و موجب حرکت آن می‌شود.

۴ – مرحله تخلیه

در این مرحله سوپاپ خروجی باز می‌شود و پیستون به سمت بالا حرکت کرده و دود حاصل از اشتعال را خالی می‌کند. درپایان پیستون مهیای آغاز این چرخه از ابتدا است.

موتور برق دیزلی بی‌ صدا

آیا موتور دیزلی بی‌صدا هم در بازار وجود دارد؟. مسئله بی‌صدا بودن ژنراتورها یکی از سوالات همیشگی خریداران این محصول بوده است و با توجه به اینکه اجزای داخلی موتور دیزلی شبیه موتور ماشین است و دارای قطعاتی همچون پیستون و میل لنگ و…. است و با توجه به اینکه حرکت پیستون در داخل سیلندر با تولید صدا و دود همراه بوده، به جرئت می توان گفت موتور برق دیزلی بی‌صدا با نیرو محرکه سیلندر پیستونی وجود ندارد. اما راهکایی که می‌توان با استفاده از آن‌ها صدای موتور برق دیزلی را کاهش داد، عبارتند از:

 

استفاده از محفظه کانوپی

محفظه کانوپی، محفظه فلزی عایق صدا بوده که تا حدودی باعث کاهش صدای موتور برق دیزلی می‌شود. این محفظه اگرچه باعث سنگین‌تر شدن موتور برق دیزلی می‌شود ولی صدای ناهنجار آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

استفاده از انباره اگزوز

با توجه به اینکه بیشتر صدای تولیدی موتور برق دیزلی از اگزوز است، می‌توان از انباره برای کاهش صدای دستگاه خود استفاده کرد.

موتور برق دیزلی دست دوم

بسیاری از خریداران این محصول با توجه به بودجه‌ای که دراختیار دارند، تهیه موتور برق دیزلی دست دوم را به مدل نو ترجیح می‌دهند. در هنگام خرید مدل دست دوم باید با بررسی دستگاه از صحت عملکرد آن مطمئن شوید. درغیراین صورت، با هزینه‌های جانبی، سنگین و غیر منتظره‌ای روبرو خواهید شد. مهم ترین مواردی که باید حین خرید موتور برق دیزلی دست دوم در نظر بگیرید عبارتند از:

بررسی بدنه دستگاه

ابتدا نگاهی کلی به بدنه دستگاه خود انداخته و از عدم وجود هرگونه فرسودگی، استهلاک و ترک خوردگی در بدنه‌ی دستگاه خود مطمئن شوید. می‌توانید در این زمینه از یک برق کار هم کمک گرفته تا در صورتی که تعویضی در وسیله صورت گرفته باشد از نصب دقیق قطعه اطمینان حاصل کنید.

بررسی یاتاقان‌ها و بوش‌ها

بررسی این قطعات و اطمینان از سالم بودن آن‌ها در سالم و بی‌عیب کار کردن ژنراتور بسیار مهم است. در صورتی که متوجه هرگونه مشکلی در این زمینه شدید، ریسک کار کردن با یاتاقان‌ها و بوش‌های خراب را نپذیرید و حتما نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید.

بررسی یکپارچگی جوش‌ها و سیم پیچی‌ها

یکپارچگی جوش‌ها و همچنین سیم‌پیچی قطعات برقی درون دستگاه باید بررسی‌شوند. سالم بودن عایق سیم‌ها نیز باید بررسی شود.

تست بار دستگاه

تست بار به تعیین بهره‌وری کلی تولید انرژی الکتریکی کمک می‌کند. نوع خروجی انرژی الکتریکی که ژنراتور تولید می‌کند نیز شاخصی از وضعیت کلی و سالم بودن ژنراتوراست. دراین تست باید مناسب بودن فرکانس و خروجی دستگاه آزموده شود. به منظور احتیاط بیشترجهت تضمین عدم وجود قطعی برق ناگهانی، لازم است که این تست تا سه بار تکرار شود.

موتور برق -گازوئیلی - کشاورزی ایران

ویژگی موتور برق گازوئیلی نسبت به بنزینی

  • قیمت پایین سوخت گازوئیل
  • تعمیر و نگهداری پایین
  • جنس عالی و عمر طولانی
  • مصرف سوخت پایین تر
  • راندمان بیشتر در مناطق گرمسیری
  • کیفیت ساخت بالاتر
  • پایین بودن قیمت موتور برق گازوئیلی

مزایای موتور برق گازوئیلی

استحکام و دوام بالا:

بدنه موتور برق دیزا با بهره گیری از چدن ساخته شده است. به همین دلیل مقاومت بالاتر و عمری طولانی تر دارد.

مصرف سوخت پایین:

از دیگر مزایای قابل توجه موتور برق گازوئیلی، مصرف سوخت پایین تر و ارزان تر گازوئیل نسبت به بنزین می باشد.

آلایندگی کمتر:

میزان آلایندگی موتور برق دیزل نسبت به سایر موتور برق ها پایین تر است به همین دلیل سازگار با محیط زیست می باشد.

بالا بودن راندمان دستگاه: موتور برق گازوئیلی به دلیل تراکم بالا راندمان فوق العاده عالی دارد. بنابراین این دستگاه نسبت به سایر دستکاه های همتراز خود مقرون به صرفه تر می باشد.

موتور برق -گازوئیلی - کشاورزی ایران
موتور برق گازوئیلی - برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

نحوه محاسبه قیمت موتور برق گازوئیلی

محاسبه قیمت موتور برق گازوئیلی به کیفیت ساخت و توان موتور این دستگاه بستگی دارد. بنابراین هر شرکت برای قیمت گذاری و فروش محصولات خود از روش خاصی برای قیمت گذاری استفاده می کنند. بنابراین شما برای خرید این موتور برق بهتر است به نمایندگی های مجاز مراجعه کنید تا با ارائه مستقیم این دستگاه، کیفیت را برای شما به ارمغان بیاورد.

تعمیر و نگهداری موتور برق گازوئیلی

یکی از مهم ترین مزایای موتور برق دیزلی هزینه تعمیر و نگهداری پایین این دستگاه می باشد. بدین صورت که برای تعمیر و نگهداری این موتور برق تنها کافیست به موقع و در زمان مناسب روغن این دستگاه را تعویض کنید تا روانکاری بدرستی انجام شود. جنس بدنه این دستگاه بسیار مستحکم و مقاوم بوده و می تواند در برابر فشار و حرارت مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهد. در صورتی که به درستی و به موقع از دستگاه خود مراقبت کنید، هزینه بسیار پایینی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

موتور دستگاه موتور برق گازوئیلی

موتور یکی از اصلی ترین و مهم ترین قسمت های موتور برق گازوئیلی است و تعیین کننده کیفیت این دستگاه می باشد. هر یک از این موتورها دارای توان خاصی بوده و می تواند با سرعت بالایی برق مورد نیاز شما را تامین کند. در نتیجه یکی از اصلی ترین ملاک هر فرد از خرید موتور برق، توان و قدرت موتور آن می باشد.

موتور برق دیزلی هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که یا به هیچ عنوان امکان دسترسی به برق وجود ندارد و یا این که به هر دلیل برق دچار نوسان می شود. در نتیجه موتور برق یکی از الزامات هر مرکز صنعتی به شمار می رود. به طور کلی می توان گفت که قیمت موتور برق گازوئیلی یکی از اصلی ترین ملاک های خرید این دستگاه می باشد.

قیمت موتور برق گازوئیلی دست دوم

موتور برق گازوئیلی دست دوم به موتور برق هایی گفته می شود که قبلا توسط فرد دیگری مورد استفاده قرار گرفته است. در حال حاضر با توجه به تورم های پیش رو، قیمت موتور دیزل نو بسیار گران بوده و بسیاری از افراد قادر به خرید این دستگاه نیستند. به همین دلیل سایت کشاورزی ایران برای رفع مشکل این افراد اقدام به فروش موتور برق های دیزلی دست دوم کرده اند. در صورتی که بودجه کافی برای خرید موتور برق نو را ندارید، تنها کافیست با فروشندگان کشاورزی ایران تماس حاصل نمایید. تمامی دستگاه های دست دوم موجود در این فروشگاه بسیار سالم و باکیفیت هستند و می توانند به خوبی تا مدت های طولانی برای شما کارکرد داشته باشند.

موتور برق -گازوئیلی - کشاورزی ایران

خرید موتور برق دیزلی

برای خرید موتور برق دیزلی به صورت کلی دو راه وجود دارد:

  • مراجعه حضوری به شرکت‌ کشاورزی ایران ارائه کننده این محصول و بازدید و دریافت مشاوره
  • خرید از فروشگاه اینترنتی کشاورزی ایران و مقایسه راحت تر انواع محصولات و خواندن نظرت مصرف کنندگان

قیمت موتور برق گازوئیلی

قیمت شنکش-کشاورزی ایران

موتور برق گازوئیلی یکی از موتور برق های پرمصرف و پرتابل است و با بهره گیری از سوخت گازوئیل به خوبی می تواند فرآیند تولید برق را به اتمام برساند. موتور برق ها دارای ابعاد و اندازه های مختلفی هستند که هر کدام دارای قیمت متفاوتی می باشند. در حال حاضر شرکت‌ها و برندهای بسیاری درحال رقابت با یکدیگر در بازارهای داخلی و بین‌المللی، در زمینه‌ی عرضه موتور برق دیزلی هستند. بیشتر برندهای موجود در بازار ایران مربوط به کشورهای شرق وجنوب شریق آسیاست و همین موضوع نشان دهنده وارداتی بودن اکثر موتورهای برقی دیزلی در بازار داخل است. موتور برق ها محصولات باکیفیتی هستند که بنا به کاربردی که دارند، دارای قدرت های مختلفی می باشند. قیمت موتور برق گازوئیلی به کیفیت و نحوه ساخت آن بستگی دارد. در نتیجه یکی از ملاک های خرید هر فرد قیمت این دستگاه می باشد. جهت استعلام قیمت انواع موتور برق گازوئیلی تنها کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

موتور برق گازوئیلی دست دوم به موتور برق هایی گفته می شود که قبلا توسط فرد دیگری مورد استفاده قرار گرفته است. در حال حاضر با توجه به تورم های پیش رو، قیمت موتور دیزل نو بسیار گران بوده و بسیاری از افراد قادر به خرید این دستگاه نیستند.

موتور یکی از اصلی ترین و مهم ترین قسمت های موتور برق گازوئیلی است و تعیین کننده کیفیت این دستگاه می باشد. هر یک از این موتورها دارای توان خاصی بوده و می تواند با سرعت بالایی برق مورد نیاز شما را تامین کند. در نتیجه یکی از اصلی ترین ملاک هر فرد از خرید موتور برق، توان و قدرت موتور آن می باشد.

  • قیمت پایین سوخت گازوئیل
  • تعمیر و نگهداری پایین
  • جنس عالی و عمر طولانی
  • مصرف سوخت پایین تر
  • راندمان بیشتر در مناطق گرمسیری
  • کیفیت ساخت بالاتر
  • پایین بودن قیمت
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *