دسته‌هامقالات

چمن زن برقی

چمن زن برقی - کشاورزی ایران
چمن زن برقی _ کشاورزی ایران
چمن زن برقی چیست؟

معرفی

چمن زن برقی یکی از ابزارهای پیشرفته برای کوتاه کردن چمن ها به شمار می رود. نحوه استفاده از چمن زن برقی بسیار حائز اهمیت است. چمن ها یکی از عامل سرسبزی و زیبایی در هر باغ و پارکی است ولی بلند شدن بیش از اندازه چمن ها نه تنها از زیبایی آن می کاهد بلکه باعث خشک شدن چمن نیز می شود. در گذشته برای کوتاه کردن چمن ها از چاقو استفاده می کردند که زمان زیادی را از کشاورزان می گرفت. چمن زن های برقی دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه شما را به صورت مفصل با آن آشنا خواهیم کرد.  

انواع چمن زن برقی

این ابزار بر اساس نوع تیغه به دو دسته ماشین روتاری و ماشین سیلندری تقسیم بندی می شود. در زیر به شرح این دونوع  خواهیم پرداخت:

چمن زن سیلندری

چمن زن های سیلندری یکی از چمن زن های بسیار پرکاربرد در کشاورزی است که همانند قیچی عمل می کند. برای استفاده از این دستگاه به نیروی فیزیکی نیاز می باشد. در این کار شما باید دستگاه را بر روی محور افقی قرار داده و چمن ها را کوتاه کنید. استفاده از دستگاه چمن زن سیلندری برای باغ های کوچک کاربرد دارد.

چمن زن روتاری

چمن زن های روتاری بر اساس نوع تیغه به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که عبارت است از:

  • چمن زن دستی
  • چمن زن تراکتوری
  • چم زن موتوری
  • چمن زن برقی
  • چمن زن شارژی

مقایسه انواع چمن زن

چمن زن دستی

 چمن زن دستی نوع اولیه چمن زن است که برای استفاده از آن نیاز به نیروی فیزیکی است. عدم وجود موتور در این چمن ها هزینه های تعمیر و نگهداری آن را کاهش داده و این محصول را قابل تنظیم کرده است. چمن زن های دستی برای زمین های با متراژ پایین تر از 150 متر مربع مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین با توجه به این که علف زن های دستی نیازی به برق و سوخت ندارند، می توان از آن برای تمامی مکان ها استفاده کرد.

چمن زن شارژی

چمن زن های شارژی با استفاده از باتری کار می کنند. این چمن زن ها با توجه به میزان قدرت باتری برای متراژهای مختلفی به کار برده می شود. وجود باتری در این چمن زن ها وزن این دستگاه را افزایش داده است به همین دلیل استفاده طولانی مدت و متوالی از این دستگاه باعث خستگی دست می شود.

چمن زن تراکتوری

چمن زن های تراکتوری یکی از بهترین و پرکاربردترین چمن زن های موجود در بازار است. این چمن زن ها با استفاده از بنزین کار می کنند و دارای تیغه های تیز و برنده و چهار چرخ متحرک می باشند.

چمن زن برقی

 چمن زن های برقی همان طور که از نامش مشخص است با استفاده از نیروی برق کار می کند. این چمن زن ها با استفاده از سیم به پریز برق وصل می شود به همین دلیل نمی توان در در مکان هایی که فاقد برق است، از آن استفاده کرد.

چمن زن موتوری

چمن زن های موتوری که با نام چمن زن های بنزینی نیز شناخته می شود، یکی از سریع ترین و تیزترین چمن زن های موجود در بازار است که از سوخت بنزین برای حرکت استفاده کرده و نیازی به برق ندارد.

چمن زن برقی _ کشاورزی ایران

اجزای اصلی دستگاه چمن زن برقی

چمن زن های برقی از اجزای مختلفی ساخته شده که اصلی ترین آن ها به شرح ذیل می باشد:

موتور:

یکی از اصلی ترین اجزای هر دستگاه علف زن موتور می باشد. میزان انرژی موتور نشان دهنده قدرت دستگاه است.

دسته:

دستگاه های علف زن برای سهولت استفاده دارای دسته هستند. این دسته ها به اشکال مختلف دایره ای، دوچرخه ای، یک دسته ای و … تولید می شود.

میله واسط:

میله ها از دیگر اجزای دستگاه های علف زن هستند که شکل و طول آن در هر دستگاهی متفاوت است.

تیغه:

یکی از اجزای مهم و اصلی هر دستگاه علف زن تیغه آن می باشد. ارتفاع و میزان برندگی آن اهمیت بسیاری داشته و تعیین کننده کیفیت دستگاه علف زن است.

بدنه:

تمامی اجزای دستگاه چمن زن برقی با استفاده از بدنه پوشیده شده است. جنس این بدنه معمولا فلزی بوده تا بتواند در برابر ضربه و فشار مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

مزایای استفاده از این دستگاه

کوتاه کردن چمن ها بر روی کیفیت و زیبایی آن ها تاثیر مستقیمی دارد. این دستگاه ها فرآیند کوتاه کردن چمن ها را راحت تر و سریع تر کرده و برای فضاهای با متراژ بالا گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود.

سمپاش‌ شارژی _ کشاورزی ایران
خر ید انواع سمپاش -برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

نحوه خرید چمن زن برقی

چمن زن های برقی دارای انواع مختلفی است که نوع آن می بایست بر اساس مساحت و مکان زمین انتخاب شود. بنابراین در هنگام خرید چمن زن برقی باید اطلاعات کاملی از ویژگی ها و مشخصات انواع دستگاه چمن زنی داشته و با توجه به نیاز خود بهترین را خریداری کنید. برای این که با تمامی شرایط و ویژگی های علف زن ها آشنا شوید و بهترین علف زن را استفاده نمایید، با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و با ارائه مشخصات زمین، از پیشنهادات و راهنمایی های ما بهره مند شوید.

برای خرید این محصول به صورت کلی دو راه وجود دارد:

  • مراجعه حضوری به شرکت‌های ارائه کننده این محصول و بازدید و دریافت مشاوره
  • خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه راحت تر انواع محصولات و خواندن نظرت مصرف کنندگان

قیمت چمن زن برقی

قیمت شنکش-کشاورزی ایران

همان طور که در بالا اشاره کردیم، چمن زن ها بر اساس تیغه و مصرف سوختشان به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود. هزینه چمن زن برقی به نوع و کیفیت آن بستگی دارد. همچنین موارد دیگری همچون کیفیت ساخت، جنس تیغه، جنس بدنه و ... نیز بر روی هزینه چمن زن برقی تاثیرگذار است. بنابراین شما با پرداخت هزینه بالاتر می توانید باکیفیت ترین چمن زن ها را خریداری کنید. جهت استعلام دقیق و بروز قیمت چمن زن برقی تنها کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

این ابزار بر اساس نوع تیغه به دو دسته ماشین روتاری و ماشین سیلندری تقسیم بندی می شود.

نحوه استفاده از این ابزار بسیار حائز اهمیت است. چمن ها یکی از عامل سرسبزی و زیبایی در هر باغ و پارکی است، ولی بلند شدن بیش از اندازه چمن ها نه تنها از زیبایی آن می کاهد، بلکه باعث خشک شدن نیز می شود.

این دستگاه ها فرآیند کوتاه کردن چمن ها را راحت تر و سریع تر کرده و برای فضاهای با متراژ بالا گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود.

چمن زن ها بر اساس تیغه و مصرف سوختشان به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود. هزینه چمن زن برقی به نوع و کیفیت آن بستگی دارد. همچنین موارد دیگری همچون کیفیت ساخت، جنس تیغه، جنس بدنه و … نیز بر روی هزینه چمن زن برقی تاثیرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *