دسته‌هامقالات

کود مخصوص کلزا

کود مخصوص کلزا - کشاورزی ایران
برای خرید و تعمیر انواع ابزار و ادوات کشاورزی و اطلاع از قیمت‌های به روز با تماس بگیرید:

آشنایی با انواع کودهای مخصوص کلزا سایت کشاورزی ایران

کود مخصوص کلزا-کشاورزی ایران
کود مخصوص کلزا چیست؟

معرفی

کودها در واقع منبع تغذیه گیاهان هستند که باعث حیات آن ها می شوند. در صورتی که گیاه کود مناسبی نداشته باشد، پژمرده شده و پس از مدتی از بین می رود. گیاه کلزا نیز از این امر مستثنی نیست. بنابراین در صورتی که در زمینه کشت گیاه کلزا فعالیت می کنید، پیشنهاد می شود که حتما این مقاله را مطالعه نمایید. تا با شناخت کود مخصوص کلزا گیاه سرحال تر و شاداب تری را برداشت کرده و سوددهی بیشتری داشته باشید.

معرفی گیاه کلزا

کلزا گلی زرد رنگ است که در داخل دانه های آن غنی از ویتامین می باشد. روغن این دانه ها تنها روغن خوراکی ای است که مقادیر بسیاری اسیدهای چرب گوگرد دار را در خود جای داده است. کلزا در خانواده شب بوها قرار دارد و مهم ترین دانه های گیاهی را در داخل خود نگهداری می کند. این گل ارزشمند برای رشد و تکثیر نیاز به کود دارد. کود مخصوص کلزا شامل طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد مغذی است که باعث سرسبزی و حجیم شدن دانه ها می شود. که در ادامه با انواع کود مورد نیاز این گیاه آشنا خواهید شد.

کود مناسب کلزا

ازت، گوگرد، نیتروژن، پتاسیم و آهن مناسب ترین کود برای کلزا هستند ولی میزان استفاده از این کودها به نوع خاک گیاه بستگی دارد. کشاورزان حرفه ای ابتدا مقداری از خاک زیرین اطراف این گیاه را برداشته و مورد آزمایش و بررسی قرار می دهند و سپس با توجه به نتایج آن به میزان کافی کود به خاک اضافه می کنند. ولی در صورتی که تخصصی در این زمینه ندارید می توانید علائم و نشانه های ظاهری گیاه را بررسی کنید. در زیر به برخی از این علائم اشاره خواهیم کرد.

کود ازت برای افزایش کلروفیل گیاه مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در صورتی که این برگ ها سبزی کافی را نداشته و تمایل به زردی دارند، می توانید متوجه شوید که کلزا کمبود ازت دارد و برای سرزندگی و سرسبزی مجدد باید به میزان مناسبی، کود ازت به خاک اضافه کرد. مصرف کود ازت برای گیاه کلزا در فصل پاییز افزایش می یابد، به همین دلیل بهتر است در این فصل کمی ازت بر روی خاک بپاشانید.

از دیگر عناصر مورد نیاز برای کلزا، کود نیتروژن می باشد. این کود دانه های گیاه را حجیم تر کرده و شاخه و برگ های و همچنین گلدهی آن را چندین برابر می کند. ضعیف بودن این گیاه به شما اعلام می کند که کود نیتروژن خاک پایین است. بنابراین به میزان نیتروژن خاک کلزا توجه داشته باشید.

فسفر نیز از دیگر کودهای مورد نیاز برای گیاهان است که کمبود آن باعث کوتاهی قد گیاه و متوقف شدن رنگ آن ها می شود. همچنین کمبود این کود در کلزا موجب می گردد برگ ها و ساقه های آن به رنگ سبز متمایل به آبی نفتی در بیاید.  در این حالت می بایست مقدار مناسبی فسفر به گیاه اضافه نمایید./

کود مخصوص کلزا-کشاورزی ایران

راههای افزایش عملکرد کلزا

آبیاری به موقع و کود دهی مناسب کلزا باعث می شود که کلزا بازدهی بالا و رشد فراوانی داشته باشد. کود نیتروژن یکی از کودهایی است که باعث افزایش رشد قدی گیاه شده و به بزرگ تر شدن دانه های این گیاه کمک می کند. همچنین با کودپاشی نیتروژن شاهد جوانه های جدید در این گیاه خواهید بود. از دیگر نیازهای کلزا آبیاری اصولی و به موقع می باشد. برای بازدهی بالاتر می توانید در داخل سیستم آبیاری مقداری کود ازت، گوگرد، پتاسیم و آهن نیز اضافه کنید.

برنامه غذایی کلزا

کشاورزی ایران با شناختی که بر روی گیاه کلزا دارد، برنامه غذایی بسیار جامعی را برای این گیاه در نظر گرفته تا در کوتاه ترین زمان بازدهی بالایی را برای کشاورز داشته باشد. این برنامه غذایی شامل انواع کود مخصوص کلزا به همراه نحوه مصرف و زمان مناسب برای کودپاشی است. این برنامه غذایی در قالب یک پک قرار گرفته و آماده ارسال برای مشتریان عزیز می باشد. در صورتی که به دنبال برنامه غذایی مناسب برای کلزا هستید، می توانید با کارشناسان کشاورزی ایران تماس گرفته و بر ساس مساحت زمین و میزان گیاه موجود، این برنامه را دریافت کنید.

تقویت کلزا چگونه انجام می شود

کلزا را می توان به دو صورت محلول پاشی و پودری تقویت کرد. امروزه استفاده از روش محلول پاشی به دلیل زمان پایین و جذب بالا، با استقبال بسیای مواجه شده است. برای این کار شما مقدار مناسبی از کود مخصوص کلزا را در داخل میزان مشخصی آب ریخته و کاملا با یکدیگر مخلوط می کنید. سپس این کود را به سیستم آبیاری اضافه کرده و یا با استفاده از دستگاه های سمپاش، آن را بر روی خاک اسپری می کنید. با این کار نه تنها گیاه شما به خوبی تقویت می شود، بلکه تمامی قارچ ها و آفات آن نیز از بین خواهد رفت.

همچنین شما می توانید از روش کود دهی خشک نیز استفاده کنید. بدین صورت که این کود را به صورت پودری بر روی گیاه پاشیده و با استفاده از دستگاه های شخم زنی همچون کلتیواتور، آن را به خوبی با خاک ترکیب می نمایید. در این روش نیز با توجه به این که خاک به خوبی زیر و رو می شود، پس از آبیاری کود وارد ریشه شده و شروع به جذب می کند.

کود-کشاورزی ایران
خرید کود مخصوص کلزا -برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

نحوه خرید کود مخصوص کلزا

با مطالعه مطالب بالا با اصلی ترین کود مخصوص کلزا آشنا شدید. برای این که این کودها با بهترین متریال و بالاترین کیفیت بدستتان برسد باید از فروشگاه ها و سایت های معتبر آن را سفارش دهید. کشاورزی ایران یکی از قدیمی ترین و معتبرترین سایت های فروش انواع کود در ایران است و برای سفارش تنها کافیست با ما تماس بگیرید.

برای خرید این محصول به صورت کلی دو راه وجود دارد:

  • مراجعه حضوری به شرکت‌های ارائه کننده این محصول و بازدید و دریافت مشاوره
  • خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه راحت تر انواع محصولات و خواندن نظرت مصرف کنندگان

قیمت انواع کود مخصوص کلزا

قیمت شنکش-کشاورزی ایران

یکی از فاکتورهای مهم برخی از افراد در هنگام خرید کود، قیمت آن می باشد. ولی لازم به ذکر است که کودها لازمه برداشت مرغوب تر و باکیفیت تر کلزا بوده و شما هر هزینه ای بابت خرید در نظر بگیرید، چندین برابر آن از طریق برداشت محصولی باکیفیت، به شما باز گردانده خواهد شد. در نتیجه کشاورزی ایران به شما پیشنهاد می کند که کودهای مناسب و باکیفیت را از این فروشگاه تهیه کنید. جهت اطلاع از ویژگی های انواع کودهای مناسب کلزا و استعلام قیمت هر کدام، تنها کافیست با این فروشگاه تماس بگیرید.

سوالات متداول کود مخصوص کلزا

آبیاری به موقع و کود دهی مناسب کلزا باعث می شود که کلزا بازدهی بالا و رشد فراوانی داشته باشد. کود نیتروژن یکی از کودهایی است که باعث افزایش رشد قدی گیاه شده و به بزرگ تر شدن دانه های این گیاه کمک می کند.

کشاورزی ایران با شناختی که بر روی گیاه کلزا دارد، برنامه غذایی بسیار جامعی را برای این گیاه در نظر گرفته تا در کوتاه ترین زمان بازدهی بالایی را برای کشاورز داشته باشد. این برنامه غذایی شامل انواع کود مخصوص کلزا به همراه نحوه مصرف و زمان مناسب برای کودپاشی است.

کلزا را می توان به دو صورت محلول پاشی و پودری تقویت کرد. امروزه استفاده از روش محلول پاشی به دلیل زمان پایین و جذب بالا، با استقبال بسیای مواجه شده است.

یکی از فاکتورهای مهم برخی از افراد در هنگام خرید کود، قیمت آن می باشد. ولی لازم به ذکر است که کودها لازمه برداشت مرغوب تر و باکیفیت تر کلزا بوده و شما هر هزینه ای بابت خرید در نظر بگیرید، چندین برابر آن از طریق برداشت محصولی باکیفیت، به شما باز گردانده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *