دسته‌هامقالات

بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه

بهترین کود برای رشد سریع درختان - کشاورزی ایران
بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه_ کشاورزی ایران
بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه چیست؟

معرفی

گیاهان برای رشد و نمو نیاز به کود دارند. کودهای بخشی از اصلی ترین منبغ تغذیه گیاهان هستند که کیفیت آن تاثیر بسیاری بر روی سلامت درختان خواهد گذاشت. کودها انواع مختلفی دارند و هر کدام می توانند قسمی از ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز برای گیاهان را تامین کنند. بنابراین در این مقاله قصد داریم به صورت کامل در مورد کودهای لازم برای رشد گیاهان صحبت کنیم.

بهترین کود برای درختان میوه در زمستان

با توجه به این که فصل زمستان درختان میوه به خواب می روند، بسیاری از باغداران گمان می کنند نیازی به تغذیه نیست. لازم به ذکر است که پس از پایان فصل زمستان نوبت به میوه دهی درختان می رسد، بنابراین باید پیش از این دوران درخت به خوبی تغذیه شود. در نتیجه کوددهی در زمستان بر روی میزان باروری درختان تاثیر مستقیمی دارد. از جمله بهترین کود برای درختان میوه در زمستان به شرح ذیل می باشد:

کودهای حیوانی یکی از کودهای لازم برای رشد گیاهان است که به دلیل گرمای تولید کرده می تواند ریشه گیاهان را گرم نگه داشته و باعث رشد بهتر آن ها شود. کودهای گاوی و گوسفندی یکی از بهترین کودهای حیوانی هستند که باعث محافظت ریشه و ساقه درختان در فصل زمستان می شوند.

محلول پاشی در فصل زمستان از دیگر مراحلی است که به منظور حفظ سلامت و کیفیت درختان میوه در فصل زمستان باید صورت گیرد. محلول پاشی تاثیر مستقیمی بر روی گرده افشانی شکوفه های درختان میوه دارد. بنابراین باید در انتهای فصل زمستان و پیش از جوانه زدن درختان این کار را انجام داد.

بهره گیری از کود آهن در چالکود از دیگر پروسه هایی است که باید برای بهبود باروری درختان میوه در زمستان انجام شود. این عمل فتوسنتز را در فصل زمستان بهبود خواهد بخشید.

استفاده از کود کلاته مس به صورت حلال در آبیاری و یا محلول پاشی می تواند به خوبی بر روی گیاه را در برابر بیماری ها و آفات محافظت نماید. کودهای مس یکی از بهترین و موثرترین گزینه ها برای رشد بهتر درختان میوه در زمستان به شمار می رود.

بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه_ کشاورزی ایران

بهترین کود برای رشد سریع ریشه درختان میوه

برای این که درختان میوه بتوانند به سرعت رشد کنند، نیاز به کود مناسبی دارند. از جمله بهترین کود برای رشد سریع ریشه درختان میوه به شرح ذیل می باشد:

کودهای نیتروژنه:

نیتروژن یکی از اصلی ترین اجزای مهم سلول گیاهی خصوصا کلروفیل ها می باشد. کلروفیل ها در فتوسنتز و سبزینگی گیاهان نقش مهمی ایفا می کند. بنابراین هر چه نیتروژن موجود در گیاهان بیشتر باشد، گاه شاداب تر و سرسبزتر خواهد بود. استفاده از این کود برای رشد اولیه گیاه ضروری است و بر روی آینده این درخت تاثیرات مثبتی دارد.

کلسیم:

کلسیم از دیگر عنصر مهم برای رشد سریع درختان میوه است. این عنصر بر روی ساختمان گیاهان تاثیر گذاشته و دیواره سلولی آن را خواهد ساخت. در واقع کلسیم یکی از کودهای لازم برای رشد گیاهان به شمار می رود.

منیزیم:

یون های منیزیم نقش ویژه ای در سلول های گیاهی داشته و باعث فعال نمودن آنزیم های دخیل در فتوسنتز خواهد شد. همچنین این عنصر قسمتی از ساختمان حلقوی مولکول های کلروفیل به شمار می رود.

کودهای گوگرد:

نقش گوگرد در گیاهان همانند نیتروژن است و یاعث سرسبزی گیاهان می شود. در واقع گوگرد و نیتروژن نوعی پروتئین هستند که بر روی زیبایی و شادابی درختان میوه تاثیر می گذارند. عدم استفاده به موقع از این کود رشد درختان را کاهش می دهد.

آهن:

آهن نیز همانند منیزیم در گیاهان برای فعال سازی آنزیم های کاربردی در فتوسنتز مورد استفاده قرار می گیرند. آهن بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه محسوب می شود. در صورتی که آهن کافی به درختان برسد، میوه دهی بهتری خواهد داشت.

کودهای پتاسیم:

کودهای پتاسیم یکی از کاربردی ترین منبع تغذیه گیاهان برای افزایش کیفیت میوه ها می باشد. کود پتاسیم یکی از پرفروش ترین کودهای موجود در بازار است که با سایر مواد معدنی ترکیب شده و می تواند به صورت ایده آل درختان میوه شما را تغذیه نماید. علاوه بر آن کودهای پتاسیم از درختان در برابر سرما و گرما محافظت کرده و باعث می شود که شما باغی بسیار پرباز به همراه میوه های باکیفیت داشته باشید.

انواع کود مخصوص درختان میوه

درختان میوه یکی از گیاهانی است که تغذیه در آن تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت میوه ها دارد. هر کدام از این کودها به نحوی می توانند در میوه دهی بهتر گیاهان تاثیرگذار باشند. از جمله انواع کود مخصوص درختان میوه می توان به کود آهن، فسفر، ازت، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، نیتروژن و … اشاره کرد.

مضرات استفاده نادرست از کود برای درختان میوه

کوددهی باید به صورت یکسان و یکنواخت در گیاهان صورت گیرد. استفاده بی رویه و زیاد از کودها نه تنها بر روی کیفیت گیاهان تاثیرات مثبتی نمی گذارد، بلکه باعث آسیب رساندن به ریشه درختان نیز می شود. به عنوان مثال مصرف بی رویه نیتروژن برای گیاهان نه تنها بر روی سبزی و میوه دهی بهتر گیاهان تاثیر نمی گذارد، بلکه باعث ریزش میوه ها در مرحله میوه دهی می شود. در نتیجه می توان گفت که بهتر است در هنگام خرید کود برای درختان میوه به نحوه مصرف آن نیز توجه داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کودهای لازم برای رشد گیاهان تنها کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید..

کود-کشاورزی ایران
خرید کود مخصوص درختان میوه -برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

نحوه خرید کود مخصوص درختان میوه

برای خرید این محصول به صورت کلی دو راه وجود دارد:

  • مراجعه حضوری به شرکت‌های ارائه کننده این محصول و بازدید و دریافت مشاوره
  • خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه راحت تر انواع محصولات و خواندن نظرت مصرف کنندگان

قیمت کود مخصوص درختان میوه

قیمت شنکش-کشاورزی ایران

همان طور که در بالا اشاره کردیم، درختان برای میوه دهی بهتر نیاز به کودهای مختلفی دارند. این کودها هر کدام دارای قیمت مختلفی هستند. در نتیجه نمی توان قیمت ثابتی را برای انواع کودهای درختان میوه در نظر گرفت. از دیگر فاکتورهایی که بر روی قیمت کود درختان میوه تاثیرگذار است، کیفیت کودها می باشد. بدین صورت که هر چه کیفیت کودها بیشتر باشد، تاثیر بهتری بر روی میوه ها داشته و نتیجتا قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. جهت اطلاع از قیمت دقیق و بروز قیمت کود مخصوص درختان میوه و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات تنها کافیست از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

کود ها تاثیر بسیاری بر روی سلامت درختان خواهد گذاشت. کودها انواع مختلفی دارند و هر کدام می توانند قسمی از ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز برای گیاهان را تامین کنند.

با توجه به این که فصل زمستان درختان میوه به خواب می روند، بسیاری از باغداران گمان می کنند نیازی به تغذیه نیست. لازم به ذکر است که پس از پایان فصل زمستان نوبت به میوه دهی درختان می رسد، بنابراین باید پیش از این دوران درخت به خوبی تغذیه شود.

کودهای گاوی و گوسفندی یکی از بهترین کودهای حیوانی هستند که باعث محافظت ریشه و ساقه درختان در فصل زمستان می شوند.

هر چه کیفیت کودها بیشتر باشد، تاثیر بهتری بر روی میوه ها داشته و نتیجتا قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. جهت اطلاع از قیمت دقیق و بروز قیمت کود مخصوص درختان میوه و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات تنها کافیست از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *