دسته‌هامقالات

قیچی شاخه زن

قیچی شاخه زن - کشاورزی
قیچی شاخه زن _ کشاورزی ایران
قیچی شاخه زن چیست؟

معرفی




انتخاب ابزار مختلف باغبانی برای کسانی که در امر کشاورزی و باغبانی مبتدی هستند، کاری تقریبا دشوار محسوب می‌شود چرا که داشتن اطلاعات کافی می‌تواند ما را به انجام یک انتخاب خوب راهنمایی کند. دراین میان‌، خرید قیچی شاخه زن نیز از این امر مستثنی نیست و کسانی که میان مدل‌های مختلف سردرگم هستند را کاملا درک می‌کنیم. برای حل این مشکل تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و یقین بدانید که پس از خواندن این مطلب، نیازی به اطلاعات دیگری ندارید و به راحتی می‌توانید انتخاب خود را انجام دهید. آنچه که در ادامه  گفته خواهد شد:

  • کاربرد محصول
  • انواع قیچی شاخه زن
  • راهنمای استفاده از محصول
  • قیمت قیچی شاخه زن

کاربرد قیچی شاخه زن

از قیچی شاخه زن بیشتر برای برش گیاهان مختلف استفاده می‌شود. این ابزار باعث افزایش جذابیت و زیبایی کلی گیاهان شده و با توجه تنوع بالای این ابزار،‌ نه فقط در باغبانی بلکه در کشاورزی هم کابردهای فراوانی دارند. مهم‌ترین موارد استفاده از قیچی‌های باغبانی عبارتند از:

مرتب نگه‌داشتن گیاهان زینتی

اگر علاقه‌مند به نگه‌داری ازگیاهان زینتی در باغ شخصی، باغچه منزل و حتی درون آپارتمان خود هستید و نمی‌دانید که برای نگه‌داری از گیاه خود، دقیقا چه ابزاری را استفاده کنید باید بگویم که پاسخ سوال شما، استفاده از یک قیچی شاخه زن است. با داشتن یک قیچی مرغوب برای هرس کردن گیاه خود، دیگر نگرانی بابت رشد بیش ازحد گیاه و شاخ و برگ دست و پا گیر، نخواهید داشت.

انجام برش‌های ظریف در گیاهان

ازآن‌جایی که کارکردن با انواع گیاهان مختلف نیاز به دقت بالایی دارد، باید ابزاری داشته باشید که بتواند شما را درایجاد برش‌های کوچک یاری کند تا آسیبی به گیاه وارد نشود. به همین دلیل اگر فردی تازه‌کار در امر کشاورزی و باغبانی هستید، حتما از یک قیچی با کیفیت شاخه زن استفاده کنید تا ضریب خطای کار شما کاهش یابد.

آموختن صحیح‌تر اصول درختکاری

اگر از تجربه کافی در امر باغبانی برخوردار نیستید و در ابتدای راه قرار دارید باید از وسیله‌ای استفاده کنید که هم کارایی بالای داشته باشد و همچنین کار کردن با آن نیز ساده باشد. به همین منظور اگر فردی مبتدی هستید،‌ پیشنهاد می‌شود که از قیچی شاخه زن استفاده کنید.

مراقبت بهتر از باغ گل

از قیچی شاخه زن نه فقط برای گیاهان و درختان تنومند، بلکه برای مراقبت هرچه بهتر از انواع گل‌ها نیز استفاده می‌شود. همانطور که اشاره شد این وسیله توانایی ایجاد برش‌های ظریف را دارد و به همین دلیل توصیه می‌شود که برای نگه‌داری از انواع گل ها، از این وسیله استفاده شود.

کارایی بالا در کشاورزی

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که میوه و سبزیجات خود را در باغچه خانه خود یا تکه زمینی کوچک پرورش دهند. به همین منظور قیچی‌های شاخه زن می‌توانند در هرس کردن و چیدن شاخ و برگ درختان میوه بسیار مفید باشند.

انواع قیچی شاخه زن

به طور کلی قیچی‌های باغبانی در دو نوع دسته بلند و دسته کوتاه تولید می‌شوند. قیچی‌هایی که دارای دسته کوتاه هستند برای هرس گیاهان کوتاه و شاخه‌های نازک استفاده می‌شوند و قیچی باغبانی دسته بلند برای هرس کردن درختان، بوته‌های بلند و شاخه‌های ضخیم کاربرد دارند. قیچی های دسته بلند بسیار تیز بوده و کاربردی ترین نوع آن‌ها قیچی دسته بلند شاخه زن است. در ادامه به بررسی تعدادی از انواع قیچی‌های شاخه زن می‌پردازیم.

از قیچی سرشاخه زن برای قطع و بریدن شاخه‌های بالایی و انتهایی استفاده می‌شود. این قیچی یک دسته بلند دارد که به تیغه‌ها متصل است و به وسیله میله‌ای که روی دسته قرار دارد می‌توان شاخه‌های بالایی را برید و هرس کرد.

همانطور که از نام این وسیله مشخص است، از این قیچی برای هرس کردن درختان به کار می‌رود و به همین دلیل موارد مصرف آن مربوط به فصول خاصی است. قیچی هرس دارای دسته بلند بوده و برای هرس شاخه‌های ضخیم استفاده می‌شود.

قیچی‌های دسته تلسکوپی  نیز از نوع شاخه زن بوده و دارای دسته بلند هستند و به منظور دسترسی راحت‌تر به شاخه‌های بلند استفاده شده وهمچنین به نسبت انواع دیگر قیچی‌های شاخه زن، از قدرت بیشتری برخوردار است.

این نوع از قیچی‌ها با وجود دارا بودن دسته بلند، نه فقط برای هرس شاخه‌های بلند و ضخیم بلکه برای هرس کردن و مرتب کردن پرچین‌ها و شمشادها و بوته‌های یکدست نیز به کار می‌روند.

راهنمای استفاده از قیچی شاخه زن

قیچی‌های شاخه زن از هرشکلی که باشند، همگی یک کار را انجام می‌دهند، اما هرکدام مصارف مختلفی دارند.ساختار کلی این قیچی‌ها به این صورت است که دارای دو دسته و تیغه‌های فلزی از جنس فولاد است. تیغه‌ها از فولاد تیتانیوم بوده و در مقابل زنگ زدگی مقاوم هستند و وزن کمی دارند. شکل تیغه‌ها در انواع مختلف قیچی‌ها نیز متفاوت است. گاها ممکن است که تیغه از دو طرف تیز بوده  و یک تیغه دیگر تخت باشد که به این نوع از تیغه‌ها سنگدانی می‌گویند. این مدل برای بریدن شاخه‌های ضخیم و محکم کاربرد دارند. برخی تیغه‌ها فقط لبه تیزی داشته و برای ایجاد برش‌های دقیق‌تر و تمیزتر در شاخه های نو و نرم استفاده می شوند. با توجه به این توضیحات، کاملا مشخص است که تیز نگه داشتن تیغه قیچی تا چه حد در برندگی و کارایی این وسیله تاثیرگذاراست.

به این منظور برای تیزنگه داشتن تیغه‌ی قیچی خود باید مراحل زیر را طی کنید:

۱ – تیغه‌ها را از هرگونه ذرات پاک کنید تا کاملا تمیز شوند.

۲ – اگر لازم است، لبه مورد نظر را برای تیز کردن به وسیله گیره در جای مناسب نگه دارید..

۳ – سوهان را عمود بر تیغه بگیرید و زاویه آن را با زاویه لبه تنظیم کنید و لبه تیغه را به صورت عمودی با اعمال فشارکم، سوهان کاری کنید.

۴ – سوهان کاری را تا رسیدن به زاویه لبه ادامه دهید تا لبه تیغه‌ها کاملا تیز شوند.

قیچی شاخه زن _ کشاورزی ایران

در کنار تیز نگه داشتن لبه‌های قیچی خود لازم است که در حین کار به نکات زیر توجه داشته باشید تا به مرور زمان راندمان قیچی شاخه زن کاهش نیابد.

  • همیشه پس از اتمام کار تیغه را تمیز کنید
  • قیچی را در محیط مرطوب نگه داری نکنید
  • تیغه‌ها را خیس یا چرب نکنید چراکه موجب زنگ زدگی می‌شود
  • قیچی را داخل خاک فرو نبرید

مراقب باشید که لبه‌های قیچی با سنگ برخورد نکند چرا که باعث کندی و پریدگی لبه‌ها می‌شود.

قیچی شاخه زن _ کشاورزی ایران

کاربرد قیچی شاخه زن

  • مرتب نگه‌داشتن گیاهان زینتی
  • انجام برش‌های ظریف در گیاهان
  • آموختن صحیح‌تر اصول درختکاری
  • مراقبت بهتر از باغ گل
  • کارایی بالا در کشاورزی

انواع قیچی شاخه زن

  • قیچی سرشاخه زن
  • قیچی هرس
  • قیچی دسته تلسکوپی
  • قیچی شمشاد زن

مهم ترین نکات جهت استفاده بهینه از قیچی شاخه زن

  • همیشه پس از اتمام کار تیغه را تمیز کنید
  • قیچی را در محیط مرطوب نگه داری نکنید
  • تیغه‌ها را خیس یا چرب نکنید چراکه موجب زنگ زدگی می‌شود
  • قیچی را داخل خاک فرو نبرید
  • مراقب باشید که لبه‌های قیچی با سنگ برخورد نکند چرا که باعث کندی و پریدگی لبه‌ها می‌شود.

برندهای برتر معرفی شده

  • برگر ساخت آلمان
  • التونا ساخت اسپانیا
  • لایت ساخت ژاپن
  • جک ساخت دانمارک
  • بران ساخت ایرانت ایران

کلام آخر

در این مقاله، تمامی نکات مهمی که خریداران باید حین انتخاب یک قیچی شاخه زن خوب را بدانند، به طور کامل و مفصل گفته شد تا حتی کسانی که در امر باغبانی مبتدی هستند نیز بتوانند انتخاب خوبی داشته باشند. در پایان از شما عزیزان خواهشمندیم که اگراین مقاله برای شما مفید بود ما را در بانشر هرچه بهترآن در صفحات مجازی یاری کنید و همچنین ما را از نظرات خوب خود نیز بی بهره نسازید. در پایان مروری کوتاه داریم برآنچه که گفته شد.

قیچی شاخه زن _ کشاورزی ایران
خرید انواع قیچی شاخه زن -برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

نحوه خرید قیچی شاخه زن

برای خرید این محصول به صورت کلی دو راه وجود دارد:

  • مراجعه حضوری به شرکت‌های ارائه کننده این محصول و بازدید و دریافت مشاوره
  • خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه راحت تر انواع محصولات و خواندن نظرت مصرف کنندگان

قیمت قیچی شاخه زن

قیمت شنکش-کشاورزی ایران

با توجه به تقاضای بالای بازارهای داخلی و جهانی برای عرضه هرچه بیشتراین محصول، شرکت‌ها و برندهای بزرگی در حال رقابت با یکدیگر در این زمینه هستند. لازم به ذکر است که این قیچی‌ها در بازار ایران قیمت مناسبی داشته و اکثر کشاورزان و باغداران قادر به تهیه این محصول هستند.

سوالات متداول

از قیچی شاخه زن بیشتر برای برش گیاهان مختلف استفاده می‌شود. این ابزار باعث افزایش جذابیت و زیبایی کلی گیاهان شده و با توجه تنوع بالای این ابزار،‌ نه فقط در باغبانی بلکه در کشاورزی هم کابردهای فراوانی دارند.

این نوع از قیچی‌ها با وجود دارا بودن دسته بلند، نه فقط برای هرس شاخه‌های بلند و ضخیم بلکه برای هرس کردن و مرتب کردن پرچین‌ها و شمشادها و بوته‌های یکدست نیز به کار می‌روند.

. تیغه‌ها از فولاد تیتانیوم بوده و در مقابل زنگ زدگی مقاوم هستند و وزن کمی دارند. شکل تیغه‌ها در انواع مختلف قیچی‌ها نیز متفاوت است. گاها ممکن است که تیغه از دو طرف تیز بوده  و یک تیغه دیگر تخت باشد که به این نوع از تیغه‌ها سنگدانی می‌گویند….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *