دسته‌هاتعمیرات ادوات کشاورزی

تعمیر لوازم کشاورزی

تعمیر لوازم کشاورزی - تعمیر ادوات کشاورزی - کشاورزی ایران

تعمیر لوازم کشاورزی چگونه انجام می‌شود؟ بطور کلی ادوات کشاورزی شامل چه ابزاری می‎شود؟ آیا نگهداری درست از ادوات کشاورزی و تعمیر ادوات کشاورزی برای کشاورزان مفید است؟ مانند بسیاری از صنایع دیگر، صنعت کشاورزی نیز به دارایی‌های فیزیکی خود از جمله ماشین آلات، تجهیزات سیار، لوازم کشاورزی و… متکی است. از این رو می‎توان نتیجه گرفت که نگهداری درست از این تجهیزات و در صورت نیاز، تعمیر به موقع آن‎ها برای جلوگیری از ایجاد تاخیر در فرآیندهای حیاتی کشاورزی تا چه میزان مهم و حائز اهمیت است. بذر پاشی، برداشت محصول و سایر فرآیندهای کشاورزی به زمان بندی‎های دقیقی بستگی دارد و تجهیزات مورد استفاده برای انجام آن‎ها باید به موقع آماده به کار باشند. به این ترتیب، نگهداری و تعمیر لوازم کشاورزی نقش حیاتی در حفظ صنعت کشاورزی دارد. در این مقاله از وبلاگ کشاورزی ایران قصد داریم به بررسی تعمیر ادوات کشاورزی و هر آنچه که به آن مربوط است بپردازیم. اگر در این مورد ابهامی در ذهنتان دارید، در ادامه‎ی این مقاله با ما همراه باشید.

تعمیر لوازم کشاورزی - تعمیر ادوات کشاورزی - کشاورزی ایران

تعمیر لوازم کشاورزی چیست؟

با پیشرفت کشاورزی مدرن، نیاز به ماشین‎های پیچیده و صنعتی که بتواند پاسخگوی نیاز این مزارع باشند، افزایش یافته است. این روزها کشاورزان دیگر تنها با ابزارهای ساده کار نمی‌کنند، بلکه برای پیشرفت کارها از ماشین‌ها و ابزار آلات سنگین استفاده می‎کنند. هر کشاورز اهمیت داشتن ادوات کشاورزی باکیفیت را که همیشه و در هر شرایطی آماده به کار باشد می‌داند. به همین دلیل زمانی که مشکلی در ماشین آلات کشاورزی پیش می‌آید، می‎تواند به معنای زیان جدی در بهره‌وری، محصولات و درآمد باشد. خوشبختانه، نگهداری پیشگیرانه از تجهیزات کشاورزی می‌تواند به جلوگیری از برخی از این اختلالات کمک کند و زمان از کار افتادگی را کاهش دهد. اما آیا نگهداری پیشگیرانه می‎تواند بطور صد در صد از خرابی دستگاه‎ها جلوگیری کند. پاسخ ما به این پرسش قطعا خیر است. زیرا نگهداری پیشگیرانه می‌تواند خرابی و نیاز به تعمیرات اساسی را به تعویق بیاندازد اما نمی‎تواند بطور قطعی مانع از آن شود.

هدف از تعمیر و سرویس ادوات کشاورزی چیست؟

همانطور که گفتیم، لوازم کشاورزی این روزها جایگاه ویژه و مهمی در صنعت کشاورزی دارند و به افزایش بهره وری در این صنعت کمک بسیار زیادی می‎کنند. بنابراین نگهداری درست از آن‎ها و تعمیر به موقع می‎تواند تاثیر مهمی بر کسب و کار شما داشته باشد. نگهداری و سرویس در کنار تعمیرات به موقع سبب افزایش بهره وری، افزایش طول عمر مفید ماشین آلات و در عین حال کاهش هزینه‌های سربار می‎شود. برخی از مزایای مهم نگهداری و تعمیرات لوازم کشاورزی عبارت است از:

  • بهبود کارایی: شما می‎توانید با تعمیر و نگهداری پیشگیرانه منظم و کارایی تجهیزات کشاورزی خود را بهبود بخشید و در نهایت سود را افزایش دهید.
  • کاهش زمان توقف یا دان تایم: تجهیزات کشاورزی شما همیشه باید سرعت تولید و کارایی فرآیندهای شما را افزایش دهد و به نوبه خود سود شما را افزایش دهد. بنابراین تعمیرات و نگهداری درست می‎تواند به این امر کمک شایانی کند.

تعمیر لوارزم کشاورزی چگونه انجام می شود؟

زمانی که کشاورزان با خرابی و آسیب در ابزار آلات کشاورزی مواجه می‌شوند دقیقا نمی‎دانند باید چه کاری انجام دهند. آیا باید آچار به دست شوند و دستگاه را باز کنند و یا اینکه با یک متخصص تماس بگیرند و از او کمک بخواهند. در واقع می‌توان گفت که گزینه‎ی دوم مناسب‎تر است زیرا یک متخصص دقیقا می‎داند که چگونه باید برای تعمیر ادوات کشاورزی شما اقدام کند. در مرحله‎ی اول یک متخصص علت خرابی دستگاه را بررسی می‎کند. آیا مشکل از برق دستگاه است و یا اینکه دستگاه از نظر مکانیکی دچار آسیب شده است؟ پس از بررسی علت خرابی باید به سراغ منبع مشکل برود. معمولا این مرحله سخت‎ترین قسمت است. پس از پیدا کردن منبع مشکل تعمیر کار باید بررسی کند که آیا مشکل ایجاد شده به سایر قسمت‎های دستگاه نیز آسیب رسانده است یا خیر. سپس تعمیر کار پس از گذراندن این مراحل، به تعیمر ادوات کشاورزی می‎پردازد. در این مرحله و پس از باز کردن دستگاه مشخص می‎شود که آیا دستگاه شما به تعویض قطعه نیاز دارد و یا صرفا با سرویس و تعمیرات مشکل حل می‎شود. پس از حل مشکل دستگاه و تست آن، تعمیر کار نکاتی برا نگه داری از ماشین کشاورزی را به شما بازگو می‎کند.

تعمیر لوازم کشاورزی - تعمیر ادوات کشاورزی - کشاورزی ایران

تعمیر لوازم کشاورزی برای چه ابزارآلاتی امکان پذیر است؟

در اینجا قصد داریم به بررسی تعمیر انواع ادوات کشاورزی بپردازیم:

تعمیرات سمپاش

همانطور که می‎دانید سمپاشی و کوددهی دو رکن اساسی کشاورزی هستند که بر میزان بهره وری و کیفیت و کمیت محصول تاثیر بسیار زیادی دارند. سمپاشی و کوددهی (نوع خاصی از کود نظیر کود مایع) توسط سمپاش‎ها انجام می‎شود. بنابراین تعمیرات سمپاش بسیار مهم و حائز اهمیت است. برخی از قسمت‎های سمپاش که ممکن است به تعمیر نیاز داشته باشد عبارت است از: فیلتر سمپاش، پمپ سمپاش، نازل سمپاش، لوله کشی سمپاش، اتصالات سمپاش و… .

تعمیرات اره موتوری

تعمیر اره موتوری یکی از دغدغه‎های افرادی است که بطور مداوم با آن کار می‎کنند. زیرا وجود مشکل در اره موتوری نه تنها بر کیفیت کار تاثیر دارد بلکه ممکن است سلامتی فرد را نیز تحت الشعاع قرار دهد. برخی از مشکلات رایج در اره موتوری که منجر به تعمیر آن می‌شود عبارت است از:

  • روشن نشدن اره موتوری
  • خاموش شدن اره موتوری پس از مدتی در حین کار
  • روشن شدن اره موتوری به سختی
  • ضعیف شدن موتور
  • چرخش سخت دنده
  • عدم توانایی در برش چوب‎ها
  • خاموش نشدن اره موتوری

تعمیرات علفزن؛ علفتراش

همانطور که می‎دانید زیبا و تمیز بودن فضاهای سبز بدون علفزن‎ها ممکن نخواهد بود. بنابراین مهم است که به درستی از ماشین علفتراش نگهداری کنیم و به موقع برای تعمیر اصولی آن اقدام کنیم. از جمله مواردی که می‎تواند نشان دهنده‌ی نفص در ماشین علفتراش باشد عبارت است از: روشن نشدن ماشین علفتراش، خاموش نشدن ماشین علفتراش، مصرف بیش از حد سوخت، گرم شدن بیش از حد ماشین علفزن، بلند شدن دود از ماشین علفزن، کاهش سرعت دستگاه، هرس چمن‎ها به‌صورت ناموزون و نامرتب، ارتعاش و لرزش بیش از حد و… .

تعمیرات موتور آب؛ پمپ آب

موتور آب از مهم‎ترین و در عین حال قدرتمندترین ماشین آلات کشاورزی محسوب می‎شود که وظیفه‎ی انتقال آب از منبعی نظیر چشمه یا رودخانه به زمین کشاورزی را بر عهده دارد. عملکرد درست پمپ های آب در همه‎ی فصول امری حیاتی است زیرا در همه حال، آب یکی از ارکان اصلی کشاورزی و کشت محسوب می‎شود. برخی از مواردی که نشان‌ دهنده  نیاز به تعمیر موتور آب است عبارت است از:

  • روشن نشدن پمپ آب
  • اختلال در آبرسانی
  • کاهش عملکرد
  • کم شدن فشار آب

تعمیرات کولتیواتور

کولتیواتور یکی از ماشین آلات سنگین و البته ارزشمند در حوزه ی کشاورزی محسوب می‎شود. از کولتیواتور برای برهم زدن سطح بالایی خاک و از بین بردن علف‎های هرز استفاده می‎شود. زیرا علف‎های هرز رطوبت و مواد مغذی زمین را از بین می‎برند. در واقع کولتیواتور زمین را برای کاشت محصولات آماده می‎کند. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای کولتیواتور ایجاد شود عبارت است از: نشت گاز، روشن نشدن کولتیواتور، عدم حرکت لاستیک‎ها، لرزش بیش از حد، جمع نشدن طناب استارت، عدم خاموشی موتور، شل شدن طناب کولتیواتور، افزایش و کاهش دور موتور در دقیقه، بالا بودن دور موتور و… . در نظر داشته باشید که برای تعمیر کولتیواتور حتما باید به تعمیر کاری مجرب مراجعه کنید.

تعمیر ادوات کشاورزی در تهران؛ کشاورزی ایران

در این مقاله از وبلاگ کشاورزی ایران به بررسی تعمیر ادوات کشاورزی و میزان تاثیر و اهمیت آن بر صنعت کشاورزی پرداختیم. همانطور که گفتیم تعمیر لوارزم کشاورزی کاری تخصصی و البته پر زحمت است. به همین دلیل مهم است که برای تعمیرات به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید. تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان و کمترین ریسک، ماشین آلات کشاورزی خود را تعمیر کنید.

متخصصان و کارشناسان تیم کشاورزی ایران، با سال‌ها تجربه در کنار شما هستند تا دیگر دغدغه‎ای در رابطه با تعمیر ابزار آلات کشاورزی خود نداشته باشید. وبسایت کشاورزی ایران با هدف خدمات دهی بهتر به شما عزیزان در سراسر کشور فعال شده است. در طی این سال‎ها این وبسایت توانسته دسترسی به متخصصان و تکنسین‎های مجرب را برای شما آسان کند. هدف اصلی تیم کشاورزی ایران ارائه خدماتی با بالاترین کیفیت و مناسب‎ترین قیمت‌ها می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره تعمیر ابزار آلات کشاورزی می‎توانید با شماره 09120453843 تماس حاصل نمایید و یا در واتساپ با ما در تماس باشید. متخصصین ما در ابتدا راهنمایی‎های لازم برای عیب‎یابی و برطرف کردن مشکل را بصورت رایگان در اختیار شما قرار می‎دهند و درصورتی‌که ابزار شما به تعمیر و سرویس نیاز داشته باشد، کارشناسان ما هزینه تعمیر و روش دریافت دستگاه را با شما هماهنگ می‌کنند. در نهایت متخصصین و تعمیرکاران ما مطابق زمان بندی و در سریع‎ترین زمان ممکن ابزار شما را مانند روز اول تعمیر می‎کنند و پس از تست اطمینان از سلامت ابزار، دستگاه به آدرس شما ارسال می‎شود.

 

برای تعمیر ادوات کشاورزی خود با ما تماس بگیرید

برای ارتباط با کارشناسان سایت کشاورزی ایران جهت تعمیر انواع تجهیزات کشاورزی و مشاوره رایگان با شماره 09120453843 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول تعمیرات ادوات کشاورزی

 مانند بسیاری از صنایع دیگر، صنعت کشاورزی نیز به دارایی‌های فیزیکی خود از جمله ماشین آلات، تجهیزات سیار، لوازم کشاورزی و… متکی است. از این رو می‎توان نتیجه گرفت که نگهداری درست از این تجهیزات و در صورت نیاز، تعمیر به موقع آن‎ها برای جلوگیری از ایجاد تاخیر در فرآیندهای حیاتی کشاورزی تا چه میزان مهم و حائز اهمیت است.

  • بهبود کارایی: شما می‎توانید با تعمیر و نگهداری پیشگیرانه منظم و کارایی تجهیزات کشاورزی خود را بهبود بخشید و در نهایت سود را افزایش دهید.
  • کاهش زمان توقف یا دان تایم: تجهیزات کشاورزی شما همیشه باید سرعت تولید و کارایی فرآیندهای شما را افزایش دهد و به نوبه خود سود شما را افزایش دهد. بنابراین تعمیرات و نگهداری درست می‎تواند به این امر کمک شایانی کند.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *