دسته‌هامقالات

سمپاش زنبه ای

سمپاش زنبه ای - کشاورزی ایران
برای خرید و تعمیر انواع ابزار و ادوات کشاورزی و اطلاع از قیمت‌های به روز با تماس بگیرید:
سمپاش زنبه ای-کشاورزی ایران

سمپاش زنبه ای چیست؟

معرفی

 

سمپاش زنبه ای یکی از سمپاش های موتوری بوده که به منظور سمپاشی باغات طراحی شده است. کشاورزی یکی از مشاغل بسیار مهم و ارزشمند است که از گذشته تاکنون یکی از راه های تامین نیازهای تغدیه ای بشر و کسب درآمد می باشد. گیاهان برای رشد بهتر نیاز به سمپاشی دارند تا آفات و قارچ های گیاه از بین برود. سمپاش ها انواع مختلفی دارد که زنبه ای یکی از پرکاربردترین آن ها محسوب می شود. این سمپاش ها می توانند به صورت حرفه ای تمامی آفات گیاهی مزارع را از بین خواهد برد.

کاربرد سمپاش زنبه ای

کاربرد سمپاش های زنبه ای واضح و روشن است. این سمپاش ها برای از بین بردن آفات گل و گیاه مورد استفاده قرار می گیرد. بدین صورت که ظرف آن را با استفاده از مایع سم پر کرده و با روش های خاص بر روی گیاهان اسپری می کنند. شیلنگ های بزرگ طراحی شده برای این سمپاش ها کار را برای کشاورزان راحت تر کرده است. کار با این سمپاش ها باعث می شود که مزارع در زمانی بسیار کم و با سرعتی بسیار بالا آفت زدایی گردد. زنبه ای ها از نظر ظرفیت با یکدیگر تفاوت دارند و شما می توانید با توجه به نیاز خود مناسب ترین ظرفیت را خریداری نمایید.

لوگو - کشاورزی ایران

قطعات سمپاش زنبه ای

سمپاش زنبه ای یکی از دستگاه های فوق حرفه ای برای آفت زدایی باغات و مزارع کشاورزی می باشد. این دستگاه از قطعات مختلفی تشکیل شده که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  • دسته تنظیم گاز
  • ساسات
  • شیر بنزین
  • شیر تخلیه
  • باک بنزین
  • هندل
  • دکمه روشن و خاموش
  • گیج روغن
  • ورودی سم
  • خروجی سم
  • گریس خور
  • پیچ تخلیه روغن
  • فیلتر هوا
  • شمع موتور
  • اگزوز
  • بدنه و…
سمپاش زنبه ای-کشاورزی ایران

مزایای سمپاش زنبه ای

مزایای بسیاری را می توان برای این نوع سمپاش در نظر گرفت که از جمله مهم ترین آن ها عبارت است از:

  • قابلیت کاهش و افزایش ابعاد این سمپاش ها با توجه به فضا
  • وزن سبک و جابجایی آسان و بدون نیاز به نصب چرخ
  • تنوع در وزن مخزن و امکان انتخاب مناسب ترین وزن برای هر فرد
  • کیفیت ساخت و کارکرد اصولی و استاندارد
  • قابلیت پوره کردن مایعات داخل خود

راه اندازی سمپاش زنبه ای

برای این که سمپاشی به درستی انجام شود، می بایست سمپاش به صورت صحیح راه اندازی گردد. راه اندازی این نوع سمپاش ها بسیار ساده است ولی قلق های خاص خود را دارد. یکی از نکات مهم در هنگام استفاده ار این سمپاش ها، بررسی تمامی قسمت های خروجی سم می باشد. در نتیجه شما نباید اجازه دهید که مایع های سم از داخل آن خارج نشود. برای راه اندازی و اجرای سمپاش های زنبه ای به راحتی از طریق شماره های درج شده در سایت می توانید سوالات خود را مطرح کنید.

سمپاش زنبه ای-کشاورزی ایران
سمپاش زنبه ای-کشاورزی ایران
سمپاش زنبه ای-کشاورزی ایران

فروش سمپاش زنبه ای دست دوم

سمپاش های دست دوم برای آن دسته افرادی مناسب است که بودجه کافی برای خرید سمپاش را در اختیار ندارند. خرید سمپاش های دست دوم ریسکی بزرگ است زیرا کیفیت این دستگاه ها اهمیت بسیاری دارد. همچنین ممکن است به نسب قیمت شان عمر مفید کوتاهی داشته باشند و در نتیجه خرید آن ها به صرفه نباشد.

قیمت شاسی سمپاش زنبه ای

شاسی سمپاش زنبه ای قطعه ای مستطیلی شکل به همراه دسته می باشد تا افراد به راحتی بتوانند آن را حمل کنند. این شاسی از بهترین و برترین آلیاژ ساخته شده تا در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان دهند. جنس شاسی این سمپاش ها بر روی کیفیت و قیمت آن تاثیر بسیاری دارد. در نتیجه شما می توانید با تماس با شماره های درج شده در سایت این شاسی را به صورت مستقیم و با مناسب ترین قیمت سفارش دهید.

قیمت پیستون سمپاش زنبه ای

پیستون در سمپاش های زنبه ای بر روی کارکرد آن اهمیت بسیاری دارد. بنابراین یکی از مواردی که در هنگام خرید باید ملاک قرار دهید، قدرت پیستون های این دستگاه می باشد. پمپ های پیستونی نشان دهنده قدرت و میزان ارتفاعی است که این سمپاش می تواند سم داخل خود را پرتاب کند. بنابراین هر چه قدرت پیستون ها بیشتر باید، ارتفاع بیشتری را نیز می تواند سمپاشی نماید. در صورتی که باغی با درختان مرتفع و بزرگ را دارید، بهتر است سمپاش ها با پیستون های پرقدرت را خریداری کنید.

سمپاش زنبه ای روبین

سمپاش زنبه ای روبین یکی از کوچک ترین و جمع و جورترین نوع سمپاش زنبه ای می باشد. در ساخت این سمپاش ها از یک موتور بنزینی، پمپ هیدرولیک و دو سیلندر چهار زمانه استفاده شده است. این سمپاش ها دارای مخازن کوچک تر هستند که بر روی شاسی سوار شده اند. این سمپاش ها دارای شیلنگ های بسیار بزرگی بوده و شما می توانید این دستگاه را در وسط باغ قرار داده و با استفاده از این شیلنگ ها تمامی باغات را سمپاشی کنید.

سمپاش زنبه ای مقاله - کشاورزی ایران
خرید سمپاش زنبه ای -برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

تفاوت سمپاش زنبه ای و فرغونی بنزینی

سمپاش های فرغونی و زنبه ای از نظر پمپ پیستونی و موتور تفاوت چندانی ندارند. یکی از تفاوت های بین این دو سمپاش چرخ دار و یا بدون چرخ بودن آن ها می باشد. سمپاش های فرغونی بر روی دو چرخ حرکت می کنند ولی سمپاش زنبه ای فاقد چرخ هستند. قیمت نیز از جمله دیگر مواردی است که باعث ایجاد تفاوت بین سمپاش های فرغونی و زنبه ای می شود.

قیمت سمپاش زنبه ای

قیمت شنکش-کشاورزی ایران

همان طور که در بالا عنوان کردیم، سمپاش زنبه ای از قطعات مختلفی تشکیل شده اند. کیفیت این قطعات یکی از اصلی ترین عامل تاثیرگذار بر روی قیمت این نوع سمپاش ها می باشد. در نتیجه سمپاش های زنبه ای دارای بازه قیمت های مختلفی هستند و از جمله فاکتورهایی که بر روی قیمت این نوع سمپاش ها تاثیر می گذارد می توان به کیفیت شاسی، کیفیت بدنه، قدرت موتور، میزان پاشش، ظرفیت و ... اشاره کرد. جهت استعلام بروز و آنلاین قیمت سمپاش زنبه ای با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول

همان طور که در بالا عنوان کردیم، سمپاش زنبه ای از قطعات مختلفی تشکیل شده اند. کیفیت این قطعات یکی از اصلی ترین عامل تاثیرگذار بر روی قیمت این نوع سمپاش ها می باشد. در نتیجه سمپاش های زنبه ای دارای بازه قیمت های مختلفی هستند و از جمله فاکتورهایی که بر روی قیمت این نوع سمپاش ها تاثیر می گذارد می توان به کیفیت شاسی، کیفیت بدنه، قدرت موتور، میزان پاشش، ظرفیت و … اشاره کرد.

قابلیت کاهش و افزایش ابعاد این سمپاش ها با توجه به فضا، وزن سبک و جابجایی آسان و بدون نیاز به نصب چرخ، تنوع در وزن مخزن و امکان انتخاب مناسب ترین وزن برای هر فرد، کیفیت ساخت و کارکرد اصولی و استاندارد،  قابلیت پوره کردن مایعات داخل خود

این سمپاش ها برای از بین بردن آفات گل و گیاه مورد استفاده قرار می گیرد. بدین صورت که ظرف آن را با استفاده از مایع سم پر کرده و با روش های خاص بر روی گیاهان اسپری می کنند. شیلنگ های بزرگ طراحی شده برای این سمپاش ها کار را برای کشاورزان راحت تر کرده است. کار با این سمپاش ها باعث می شود که مزارع در زمانی بسیار کم و با سرعتی بسیار بالا آفت زدایی گردد.

سمپاش های فرغونی و زنبه ای از نظر پمپ پیستونی و موتور تفاوت چندانی ندارند. یکی از تفاوت های بین این دو سمپاش چرخ دار و یا بدون چرخ بودن آن ها می باشد. سمپاش های فرغونی بر روی دو چرخ حرکت می کنند ولی سمپاش زنبه ای فاقد چرخ هستند.

2 نظر

  1. اندازه ای که این سمپاش پرتاب میکند چقدر است منظورم سمپاش زنبه ای است وایا قابلیت باک بزرگتر رادارد

    1. با سلام
      اندازه پاشش این سمپاش بستگی به نوع لانس هم دارد با لانس 90 سانت برنجی در حدود 7 متر و به وسیله لانس ترک در حدود 14 تا 15 متر هم پاشش دارد.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *