دسته‌هامقالات

قیچی میوه چینی

قیچی میوه چینی - کشاورزی ایران
قیچی میوه چینی - کشاورزی ایران
قیچی میوه چینی چیست؟

معرفی



برداشت میوه و محصولات از درختان مختلف به همان نسبت که لذت و شیرینی دارد، می‌تواند خطرناک نیز باشد. سالانه تعداد زیادی از کارگران مختلف به علت سقوط از بالای درختان، جان خود را از دست می‌دهند و یا قطع نخاع می‌شوند. همچنین در بسیاری از موارد به علت عدم دقت در برداشت میوه، خسارات قابل توجهی به باغداران و کشاورزان نیز وارد می‌شود. با پیشرفت افزون صنعت کشاورزی، برای حل این مشکلات راه حل‌های مخنلفی ارائه شد که یکی از کم خرج‌ترین و ساده‌ترین آن‌ها، استفاده از قیچی مخصوص میوه چینی است. مطمئن باشید که پس از خواندن این مقاله به تمامی نکات مهم و حیاتی پیرامون قیچی میوه چینی پی خواهید برد. آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • ابزارمیوه چینی چیست
  • انواع قیچی مخصوص میوه چینی
  • ویژگی های این محصول
  • نحوه استفاده از محصول
  • قیمت محصول

ابزار میوه چینی چیست؟

برای چیدن میوه‌های مختلف نیازی به ابزارهای پیچیده ندارید، فقط کافیست کمی دقت به خرج دهید تا حداقل آسیب به حاصل دست رنج‌تان وارد شود. بزرگترین چالشی که در برداشت میوه‌های مختلف پیش‌رروی شما قراردارد، قرارداشتن آن‌ها در ارتفاع بالا است و ممکن است به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا نکنید. مهم‌ترین ابزاری که برای میوه چینی استفاده می‌شود عبارتند از:.

قیچی میوه چینی

همانطور که از نام این ابزار مشخص است، از این قیچی در موسم برداشت میوه‌های مختلف استفاده می‌شود. استفاده از این وسیله هنگام برداشت میوه‌های نرم و آسیب پذیر مانند: هلو، انگور، کیوی و….. بیشتر احساس می‌شود. استفاده از این وسیله ساده است ولی برای برداشت میوه‌های مختلف باید به اصول خاصی مانند: نرمی یا سفت بودن بافت میوه و روش خاص چیدن، توجه داشته باشید تا آسیب کمتری متوجه محصول شما باشد. این قیچی‌ها به اندازه قیچی‌های هرس کاری مقاوم نیستند و به همین دلیل هرگز از آن‌ها برای برش و هرس شاخ و برگ درختان استفاده نکنید. در ادامه به صورت مفصل به بررسی انواع مختلف این وسیله خواهیم پرداخت.

دستگاه‌های میوه چینی صنعتی

با پیشرفت روزافزون صنعت کشاورزی، دستگاه های مختلفی به منظور سرعت بخشیدن به عمل میوه چینی روانه بازار شدند. پرداختن به تمامی مدل‌های مختلف این ابزارآلات صنعتی مقاله جداگانه‌ای می‌طلبد و از حوصله این بحث خارج است. به طور کلی اگر قرار است با دستگاه میوه جینی کار کنید باید نکاتی همچون؛ خرید محصول از یک شرکت یا نمایندگی معتبر و همچنین آموزش کارگران را جهت استفاده بهینه از دستگاه، مدنظر قرار دهید.

نردبان

برای دسترسی به میوه‌هایی که در قسمت‌های بالایی درخت قراردارند، باید از نردبان استفاده کرد. البته برای این انجام این کار نیزمی‌توان از دستگاه‌های بالابر ودیگرابزارآلات صنعتی مانند قیچی میوه چینی دسته بلند نیز بهره جست.

سبد میوه چینی

بالارفتن همزمان از درخت و همراه داشتن سبد میوه چینی، علاوه بر خطرناک بودن، ممکن است که به میوه‌ها نیز آسیب جدی وارد کند. چراکه سقوط سبد میوه می‌تواند باعث له شد میوه‌های مختلف، مخصوصا آن‌هایی که دارای بافت نرم هستند، بشود. به همین منظور پیشنهاد می‌شود که در کنار استفاده از قیچی میوه چینی دسته بلند از سبد نیز استفاده شود.

توری مخصوص جمع آوری میوه

از این وسیله برای جمع آوری میوه‌های با بافت سخت مانند سیب استفاده می‌شود و در این روش کشاورز تنها کافیست توری را زیر درخت پهن کند و سپس با تکان دادن شاخه‌ها، میوه‌های روی توری افتاده به راحتی آن‌ها را جمع آوری کند.

ویژگی‌ قیچی میوه چینی

با توجه به حساسیت برداشت میوه از درختان، باید از وسایلی استفاده کرد که امکان انجام این کار را با ظرافت هرچه بیشتر فراهم کنند. به همین نسبت باید نکات مختلفی را حین خرید این محصول رعایت کرد تا بتوان تا مدت‌های مدید از وسیله خود استفاده کرد. مهم‌ترین ویژگی‌های یک قیچی میوه چینی خوب عبارتند از:

در هنگام خرید حتما به نحوه طراحی دسته قیچی خود توجه داشته باشید چرا که این امر با سهولت کاربری وسیله، رابطه مستقیم دارد.

با توجه به اینکه باید ساعات زیادی را صرف کار با این وسیله کنید، حتما در حین خرید به وزن این محصول توجه کنید چرا که سنگین وزن بودن این دستگاه باعث خستگی زودرس کاربر شده و راندمان کار را پایین می‎‌آورد.

برخی از انواع قیچی  مخصوص میوه چینی مخصوصا مدل‌های دسته بلند دارای قابلیت قفل شدگی بوده و همین موضوع می‎‌تواند در مواقعی که از این ابزار استفاده نمی‌شود باعث افزایش ایمنی شود.

معمولا جنس تیغه‌های این دستگاه از فولاد تیتانیوم و ضد زنگ است چرا که این نوع تیغه‌ها هم ضد زنگ بوده و هم از قدرت برش بالایی برخوردار هستند.

انواع قیچی میوه چینی 

 قیچی‌های میوه چینی در دو نوع دسته بلند و دسته کوتاه، تولید و به بازار عرضه می‌شوند که هرکدام مزیت‌ها و موارد استفاده خاص خود را دارند.

قیچی میوه چینی دسته بلند

 

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاراتی به این وسیله شد، قیچی دسته بلند برای چیدن میوه‌هایی که در ارتفاع بالا قرار دارند و دسترسی به آن‌ها مشکل است استفاده می‌شود. خود این قیچی در دو نوع دسته ساده و تسلکوپی تولید می‌شود که در مدل دسته ساده امکان تنطیم میزان طول دسته وجود ندارد ولی در مدل تلسکوپی این امکان برای شما فراهم است. لازم است بدانید که قدرت قیچی‌های دسته بلند از قیچی دسته کوتاه بیشتر است و درمیان انواع دسته بلند نیز قیچی دسته تلسکوپی از قدرت بالاتری برخوردار بوده و معمولا قیمت بالاتری دارند.

قیچی میوه چینی _ کشاورزی ایران

قیچی دسته کوتاه

 

از این قیچی برخلاف نوع دسته بلند برای چیدن میوه‌های مختلفی که در ارتفاع پایین هستند استفاده می‌شود. برای استفاده از قیچی دسته کوتاه بر خلاف دسته بلند، نیاز چندانی به تخصص و مهارت ندارید در حالی که بهره بردن از قیچی دسته بلند مهارت و تخصص بالاتری را طلب می‌کند. به صورت کلی قیچی دسته کوتاه چه در زمینه قدرت و چه در میزان قیمت از همتای دسته بلند خود عقب تراست.

قیچی میوه چینی _ کشاورزی ایران

نحوه استفاده از قیچی میوه چینی

نحوه استفاده از قیچی میوه چینی ساده است. روش‌های خاصی برای چیدن میوه‌ها، بسته به نرمی یا سفت بودن بافت میوه وجود دارد تا هنگام برداشت آسیب کمتری به محصول وارد شود. سعی کنید که هنگام استفاده از قیچی مخصوص میوه چینی تا حد امکان دنباله بلندتری برای میوه‌ باقی بگذارید تا تکیه گاه بهتری برای نگه‌داشتن میوه در دست داشته باشید. از طرفی دیگر در برداشت میوه‌هایی همچون انگور که به صورت خوشه‌ای چیده می‌شوند باید دقت لازم را به خرج دهید تا میوه‌ها از هم نپاشند. در کل هرچه بیشتر از قسمت جلوتر قیچی مخصوص میوه چینی برای برداشت استفاده کنید، روی برش دنباله میوه تسلط بیشتری خواهید داشت.

قیچی میوه چینی - کشاورزی ایران

ابزار های اشاره شده در مقاله

  • قیچی مخصوص میوه چینی
  • دستگاه‌های میوه چینی صنعتی
  • نردبان
  • سبد میوه چینی
  • توری مخصوص جمع آوری میوه

انواع قیچی میوه چینی

  • قیچی دسته کوتاه
  • قیچی دسته بلند

مهم‌ترین ویژگی‌های قیچی مخصوص میوه چینی که باید به آن‌ها توجه نمود

  • طراحی ارگونومیک دسته
  • وزن مناسب
  • داشتن ضربه گیر
  • جنس تیغه

مهم‌ترین برند های عرضه کننده ی قیچی باغبانی و میوه در کشاورزی ایران

  • بهکو ساخت تایوان
  • برگر ساخت آلمان
  • التونا ساخت اسپانیا
  • لایت ساخت ژاپن
  • جک ساخت دانمارک
  • بران ساخت ایران
قیچی میوه چینی - کشاورزی ایران
خرید انواع قیچی میوه چینی -برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

نحوه خرید قیچی میوه چینی

برای خرید قیچی میوه چینی به صورت کلی دو راه وجود دارد:

  • مراجعه حضوری به شرکت‌های ارائه کننده این محصول و بازدید و دریافت مشاوره
  • خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه راحت تر انواع محصولات و خواندن نظرت مصرف کنندگان

قیمت قیچی میوه چینی

قیمت شنکش-کشاورزی ایران

با توجه به کاربری ساده‌ی این محصول و قیمت مناسب‌تر آن نسبت به بسیاری از ادوات کشاورزی، تقاضای زیادی برای عرضه هرچه بیشتر قیچی میوه چینی احساس می‌شود. به همین دلیل شرکت‌ها و برندهای بسیاری هستند که به این عرصه ورود کرده و در حال رقابت با یکدیگر در بازارهای داخلی و بین‌المللی هستند.

استفاده از این وسیله ساده است ولی برای برداشت میوه‌های مختلف باید به اصول خاصی مانند: نرمی یا سفت بودن بافت میوه و روش خاص چیدن، توجه داشته باشید تا آسیب کمتری متوجه محصول شما باشد. این قیچی‌ها به اندازه قیچی‌های هرس کاری مقاوم نیستند و به همین دلیل هرگز از آن‌ها برای برش و هرس شاخ و برگ درختان استفاده نکنید.

با توجه به اینکه باید ساعات زیادی را صرف کار با این وسیله کنید، حتما در حین خرید به وزن این محصول توجه کنید چرا که سنگین وزن بودن این دستگاه باعث خستگی زودرس کاربر شده و راندمان کار را پایین می‎‌آورد.

معمولا جنس تیغه‌های این دستگاه از فولاد تیتانیوم و ضد زنگ است چرا که این نوع تیغه‌ها هم ضد زنگ بوده و هم از قدرت برش بالایی برخوردار هستند.

با توجه به کاربری ساده‌ی این محصول و قیمت مناسب‌تر آن نسبت به بسیاری از ادوات کشاورزی، تقاضای زیادی برای عرضه هرچه بیشتر قیچی میوه چینی احساس می‌شود. به همین دلیل شرکت‌ها و برندهای بسیاری هستند که به این عرصه ورود کرده و در حال رقابت با یکدیگر در بازارهای داخلی و بین‌المللی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *