دسته‌هامقالات

لوازم کشاورزی و باغبانی

لوازم کشاورزی و باغبانی - کشاورزی ایران
لوازم کشاورزی و باغبانی - کشاورزی ایران
راهنمای آشنایی با لوازم کشاورزی و باغبانی

معرفی



 

برای تهیه لوازم کشاورزی و باغبانی دو راه کلی پیش‌روی خریداران این محصولات وجود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به مراکز فروشی که مرجع ارائه این محصولات هستند، می‌توانید با خیال راحت نسبت به تهیه‌ی لوازم مورد نیاز خود با قیمت مناسب‌تر، نسبت به بسیاری از نقاط دیگر اقدام کنید.

هرکسی بر این امر واقف است که برای انجام هرکاری، باید ابزار مورد نیاز را در اختیار داشت تا بتوان در انجام آن موفق بود. کشاورزی و باغبانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و عدم دقت در انتخاب وسایل مورد نیاز و همچنین عدم داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می‌تواند، منجر به بروز ضرر‌های مالی یا حتی جانی ناخواسته برای اپراتور شود. بدین منظور حتما تا انتها ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی در این زمینه را کسب نمائید. آنچه دراین مقاله می‌خوانیم.

  • کاربرد لوازم کشاورزی و باغبانی
  • بورس لوازم کشاورزی و باغبانی کجاست؟
  • لیست لوازم کشاورزی و باغباتی
  • فروش عمده لوازم کشاورزی و باغبانی
لوازم کشاورزی و باغبانی -کشاورزی ایران

کاربرد لوازم کشاورزی و باغبانی

با توجه به اهمیت فوق‌العاده کشاورزی و باغبانی در تأمین امنیت غذایی انسان‌ها، کشاورزان و باغداران از طیف بسیار وسیعی از ابزارآلات در مراحل مختلف کاشت، داشت، برداشت و همچنین در مراقبت از  گل‌ها و گیاهان در برابر آفات مخنلف، استفاده می‌کنند. برای دسته بندی لوازم کشاورزی و باغبانی از فاکتورها و ملاک‌های متفاوتی استفاده می‌شود. عده‌ای آن‌ها را بر اساس صنعتی یا دستی(غیر صنعتی) بودن تقسیم بندی کرده و عده‌ای دیگر بر اساس نوع سوخت که شامل برقی، بنزینی و گازوئیلی است، آن ها را دسته بندی می‌کنند. معمولا از ابزارآلات صنعتی که با سوخت‌های بنزینی و گازوئیلی تغذیه می‌شوند، در مساحت‌های بسیار بالا که نیازمند کار در ساعات طولانی است، استفاده می‌شود. لازم است بدانید که کار کردن با ابزارآلات صنعتی، قدرت بدنی، تخصص  و مهارت بالایی را می‌طلبد و اگر در امر باغبانی یا کشاورزی از تجربه کافی برخوردار نیستید، حتما از یک متخصص با تجربه بخواهید که به شما کمک کند. لوازم کشاورزی به همان نسبت که کارایی دارند، می‌توانند خطرناک نیز باشند به همین دلیل در حین کارحتما از لوازم ایمنی همچون ماسک و دستکش استفاده شود تا خطر کار با لوازم کشاورزی و باغبانی به حداقل ممکن برسد.

 

بورس لوازم کشاورزی و باغبانی کجاست؟

برای تهیه لوازم کشاورزی و باغبانی دو راه کلی پیش‌روی خریداران این محصولات وجود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به مراکز فروشی که مرجع ارائه این محصولات هستند، می‌توانید با خیال راحت نسبت به تهیه‌ی لوازم مورد نیاز خود با قیمت مناسب‌تر، نسبت به بسیاری از نقاط دیگر اقدام کنید. معمولا محلی که به بورس لوازم کشاورزی معروف است در مراکز استان‌ها قرار داشته و ساکنین شهرستان‌ها باید به کلان شهرها مراجعه کنند تا بتوانند خرید خود را از آنجا انجام دهند. در ادامه می‌توانید لیستی از محل‌هایی که به بورس لوازم کشاورزی و باغبانی در ایران معروف هستند را با ذکر نام برخی از شهرها مشاهده فرمائید.

تهران: بازار گل محلاتی – آدرس: اتوبان شهید محلاتی، محله زمزم

رشت: باغ وطن آبادی – آدرس: بلوار معلم، بین معلم و ملکوتیان

اصفهان: بازار سپاهان – آدرس: روبروی سی‌وسه پل

قم: بازار فردوس – آدرس: بلوار غدیر

لیست لوازم کشاورزی و باغبانی

با توجه به تنوع بسیار بالای لوازم کشاورزی و باغبانی، برای آن که بتوانید از میان انبوه گزینه‌های موجود، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید باید اطلاعات کافی در خصوص کارکرد هر یک از آن‌ها داشته باشید. در ادامه می‌توانید لیستی از لوازم کشاورزی و باغبانی را با ذکر کارکرد مشاهده فرمائید.

لوازم کشاورزی و باغبانی -کشاورزی ایران

سمپاش

بدون شک سمپاش‌ها یکی از بهترین وسایل کشاورزی هستند که برای دفع آفات از آن‌ها استفاده می‌شود. سمپاش‌ها در انواع مخنلف موتوری، دستی، یا به صورت ترکیبی از این دو ساخته می‌شوند. سمپاش‌های موتوری با بنزین یا گازوئیل کار کرده و طراحی ارگونومیک سمپاش موتوری بنزینی به صورت یک کوله پشتی بوده و به علت راحتی کار با این وسیله، این نوع از سمپاش‌ها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. البته با توجه به محدودیت مخزن سمپاش بنزینی، نمیتوان از این وسیله برای سمپاشی در مساحت‌های بالا استفاده کرد. لازم است بدانید که در مدل ترکیبی این دستگاه یک اهرم وجود دارد تا پس از تمام شدن سوخت دستگاه با استفاده از آن عملیات سمپاشی را ادامه دهید. برخلاف سمپاش بنزینی، مدل گازوئیلی این محصول بر روی فرغون سوار شده و با توجه حجم مخزن بسیار بالا باید از چند نفر برای جابجایی و حمل آن استفاده کرد. همچنین از این وسیله برای سمپاشی در مساحت‌های بالا استفاده می‌شود.

لوازم کشاورزی و باغبانی - کشاورزی ایران

قیچی برش

با توجه به اینکه هرس‌کردن به موقع درختان و گیاهان تاثیر بسیار زیادی در میزان رشد و شکوفایی آن‌ها دارد، لازم است از وسیله‌ای استفاده شود که بتوان با دقت و سرعت، کار هرس برش شاخ و برگ اضافی را به سرانجام رساند. قیچی‌های برش با داشتن انواع مختلف دسته بلند و دسته کوتاه می‌توانند مناسب‌ترین گزینه در این زمینه باشند. توصیه می‌شود افرادی که از تجربه کافی در امر باغبانی یا کشاورزی برخوردار نیستند و در این زمینه‌ها تازه کار محسوب می‌شوند، از قیچی دسته کوتاه استفاده کنند. در مقابل اگر اپراتور قیچی برش، نیروی بدنی بالا و تجربه کافی در زمینه باغبانی و کشاورزی دارد، می‌تواند به جای انواع دسته کوتاه از نوع دسته بلند استفاده کند.برای برش شاخ و برگ‌های با ارتفاع زیاد مخصوصا از قیچی دسته بلند استفاده می‌شود و لازم است بدانید که در برخی از انوع دسته بلند، امکان افزایش طول دسته وجود دارد و این مدل‌ها به دسته تلسکوپی معروف هستند. همچنین برای ایجاد پیوند در درختان مختلف نیز از قیچی برش دسته کوتاه استفاده می‌شود.

بیل و بیلچه

بدون شک ساده‌ترین و با قدمت‌ترین ابزاری که بشر از بدو پیدایش کشاورزی و باغبانی تا به امروز از آن‌ها استفاده کرده است، بیل و بیلچه بوده‌اند. از بیل‌ها بیشتر در زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود در حالی که از بیلچه در مساحت‌های کوچک و همچنین کارهایی که به ظرافت و دقت نیاز دارند، استفاده می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که باید حین خرید این محصولات در نظر داشه باشید، همرنگ نبودن بیل یا بیلچه با زمین کشاورزی و محیط باغ شما بوده، چرا که در صورت یک رنگی ابزارآلات شما با محیط، امکان گم شدن ابزار شما بسیار زیاد است.

شن‌کش

شن‌کش‌ها هم همچون دیگر وسایل کشاورزی و باغبانی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و برخی از انواع آن‌ها توانایی از بین‌بردن علف‌های هرز را نیز دارند و به همین دلیل در طیف وسیعی از کارهای گوناگون، از جمله تمیز کردن زمین زیر کشت از سنگلاخ اضافی گرفته تا از بین بردن علف‌های هرز، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. عمده زمان استفاده از این وسیله مربوط به آماده کردن زمین زیر کشت، پیش از کاشتن دانه گیاه است.

سمپاش SBC مدل 20 لیتری-کشاورزی ایران
انواع ابزار و ادوات کشاورزی - برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

اره

انواع مختلف اره‌ها از جمله وسایل پرکاربرد کشاورزی هستند که با توجه به داشتن مدل دستی و برقی می‌توان برای برش دادن شاخه‌های با ضخامت گوناگون از آن‌ها استفاده کرد. استفاده از اره‌های دستی نیاز به تخصص و مهارت بالایی نداشته و تنها کافیست که ابتدا اره خود را با استفاده از یک سوهان تیز کنید و سپس با خیال راحت نسبت به برش شاخه موردنظر خود اقدام کنید. البته این موضوع کاملا مشهود است که نمی‌توان از اره دستی برای کار در مساحت‌های بالا استفاده کرد. در کنار اره دستی، اره برقی نیز در مدل‌های مختلف در بازار وجود دارد که کار کردن با آن‌ها قوای بدنی بالا، تجربه و تخصص و مهارت کافی را می‌طلبد. لازم است بدانید که کار کردن با اره‌ها در تمام انواع آن‌ها جدای از مفید بودن، می‌تواند بسیار خطر آفرین نیز باشد، پس حتما در حین کار با این ابزار به تمامی نکات ایمنی با دقت هرچه تمام‌تر عمل کنید تا آسیبی متوجه شما نشود.

فروش عمده لوازم کشاورزی و باغبانی

قیمت شنکش-کشاورزی ایران

برای خرید عمده لوازم کشاورزی و باغبانی دو راه پیش‌روی شما قرار دارد. راه اول آن مراجعه حضوری به شرکت‌ها و نمایندگی‌های معتبر و یا حتی مکان‌هایی که به بورس ارائه کننده این ابزارآلات معروف هستند، است. خرید از این راه خیال شما را از بابت گارانتی نیز تا حدود زیادی راحت می‌کند چرا که شما مطمئن هستید که از یک شرکت معتبر، خرید خود را انجام داده‌اید. روش دیگری که برای انجام این کار وجود دارد، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی است، البته در اکثر مواقع برای خرید عمده باید با واحد فروش، فروشگاه اینترنتی تأمین کننده تماس بگیرید. البته پیش اقدام برای خرید حتما از مجهز بودن فروشگاه به اینماد (نماد نشان الکترونیک)، مطمئن شوید.

سوالات متداول

برای خرید عمده لوازم کشاورزی و باغبانی دو راه پیش‌روی شما قرار دارد. راه اول آن مراجعه حضوری به شرکت‌ها و نمایندگی‌های معتبر و یا حتی مکان‌هایی که به بورس ارائه کننده این ابزارآلات معروف هستند، است. خرید از این راه خیال شما را از بابت گارانتی نیز تا حدود زیادی راحت می‌کند چرا که شما مطمئن هستید که از یک شرکت معتبر، خرید خود را انجام داده‌اید.

با توجه به اهمیت فوق‌العاده کشاورزی و باغبانی در تأمین امنیت غذایی انسان‌ها، کشاورزان و باغداران از طیف بسیار وسیعی از ابزارآلات در مراحل مختلف کاشت، داشت، برداشت و همچنین در مراقبت از  گل‌ها و گیاهان در برابر آفات مخنلف، استفاده می‌کنند. برای دسته بندی لوازم کشاورزی و باغبانی از فاکتورها و ملاک‌های متفاوتی استفاده می‌شود.

برای تهیه لوازم کشاورزی و باغبانی دو راه کلی پیش‌روی خریداران این محصولات وجود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به مراکز فروشی که مرجع ارائه این محصولات هستند، می‌توانید با خیال راحت نسبت به تهیه‌ی لوازم مورد نیاز خود با قیمت مناسب‌تر، نسبت به بسیاری از نقاط دیگر اقدام کنید.

1 نظر

  1. با سلام لطفا آدرس تلگرام و یا … را برایم بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *